گام مهم مدیریت شهری پنجم برای رفاه کارکنان شهرداری

امروز _ سه شنبه ۱۲ مردادماه_ از مرکز مانیتورینگ اداره کل حراست شهرداری اصفهان و اولین باشگاه اختصاصی بدنسازی کارکنان شهرداری افتتاح و شناسنامه محیطی مناطق ۱۵ گانه شهرداری" و " پوستر اداره کل حراست شهرداری" رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز _ سه‌شنبه ۱۲ مردادماه_ در آئین بهره برداری از طرح‌های اداره کل منابع انسانی شهرداری اصفهان اولین باشگاه اختصاصی بدنسازی کارکنان شهرداری افتتاح شد.

با حضور شهردار اصفهان مرکز مانیتورینگ اداره کل حراست شهرداری اصفهان نیز به طور رسمی آغاز به کار کرد.

هزینه بیش از ۲۲۰ میلیارد تومانی برای اتوبوس‌های جدید

قدرت الله نورزی شهردار اصفهان نیز پس از این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این روزها شاهد افتتاح‌های پی در پی هستیم حتی لحظه به لحظه شهر در یک وضعیت قرار گرفته که ما مرتب خدمات جدید تقدیم مردم می‌کنیم. امروز چندین افتتاحیه داشتیم یکی در رابطه با ۴۵ دستگاه اتوبوس بود. در چهار سال گذشته توانستیم ۲۰۰ اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی کنیم بیش از ۳۰۰ اتوبوس بازسازی شد. بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان برای اتوبوس‌هایی که امروز به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان اضافه می‌شود هزینه شده که این اعتبار با استفاده از اوراق مشارکت تأمین شده است.

وی افزود: فکر می‌کنم شرایط اتوبوسرانی نسبت به گذشته بسیار مناسب شده، عمر ناوگان اتوبوسرانی کمتر و از نظر آلودگی هوا وضعیت بهتر شده، اتوبوس‌های جدید نیز یورو چهار و یورو پنج بوده و امید است با تداوم این خدمت شاهد شرایط مناسب‌تری برای به زیستی در شهر اصفهان باشیم.

گام مهم شهرداری اصفهان برای رفاه کارکنان

شهردار اصفهان همچنین اظهار کرد: امروز در حوزه رفاهی برای کارکنان گام‌های مهمی برداشته شده، بهترین درمانگاه در شهرک سلامت در حال آماده سازی است، بهترین و بزرگترین فروشگاه در پل سرهنگ آماده شده و یک ورزشگاه بدنسازی مناسب نیز امروز افتتاح شد.

وی افزود: در حوزه‌های درمانی، بهداشتی، بیمه‌های تکمیلی و حقوق و مزایا اقدامات ویژه‌ای در این دوره مدیریت شهری انجام شد و طی دو سال گذشته نیز حقوق و مزایای کارکنان شهرداری اصفهان متحول شده است، البته شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که تورم اجازه نمی‌دهد کارمندان طعم افزایش حقوق را بچشند، اما در شرایط عادی شاید این حقوق و مزایا می‌توانست رفاه نسبی ایجاد کند.

اصفهان کارت در هر سال بیش از ۱۶ میلیون تومان شارژ می‌شود

شهردار اصفهان گفت: در ابتدای دوره پنجم مدیریت شهری اصفهان کارت در هر سال دو میلیون تومان شارژ می‌شد، اما اکنون این رقم به به بیش از ۱۶ میلیون تومان رسیده است که می‌تواند در جبران بخشی از هزینه‌های کارکنان شهرداری در شرایط فعلی اقتصاد کشور مؤثر باشد.

نوروزی با اشاره به اقداماتی که در حوزه حراست شهرداری اصفهان انجام شده است، تصریح کرد: امروز نیز شاهد افتتاح مرکز نظارت تصویری اداره کل حراست شهرداری بودیم، این اقدامات حرکتی در مسیر ایجاد سلامت و تضمین حقوق مردم و حمایت از شهروندان است.

حقوق شهروندی در حراست شهرداری به خوبی رعایت می‌شود

وی تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری، حراست شهرداری مسیری را طی کرد که حقوق شهروندی افراد در آن رعایت شود، در این راستا ارائه خدمات الکترونیکی و تقویت شهر هوشمند، کوتاه کردن دست‌های بشری از جاهایی که امکان انحراف وجود دارد، کار بزرگی است.

شهردار اصفهان گفت: اگر هر کس در بخش و اداره خود بتواند محیط را نسبتاً سالم کند شرایط این محیط به کل جامعه تسری داده شده و ادامه می‌یابد، همه انسان‌ها در معرض ارتکاب جرم هستند امان نامه آن همان تقوا است که می‌تواند انسان را از ارتکاب جرم مصون دارد زیرا راه ورود به اعمال مجرمانه دروغ است.

نوروزی خاطرنشان کرد: همه مدیران شهری باید کارکنان حراست را حمایت کنند زیرا این افراد بدون دیده شدن فعالیت می‌کنند.

تحول در زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری حراست شهرداری

در این مراسم، غلامی، مدیرکل حراست استان اصفهان نیز حضور داشت که ضمن ابراز تشکر از تلاش کارکنان حراست شهرداری، گفت: در چهار سال اخیر تحولی در زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری شهرداری انجام شد این کار جدید بوده و تا کنون با چنین همتی پیگیری نشده بود.

وی تصریح کرد: از زحمات پر تلاش و مسئولان حراست و حمایت‌های شهرداری اصفهان تشکر می‌کنم، وجود چنین سیستم‌های نظارتی برای هر سازمانی ضرورت دارد و در صرفه‌جویی نیروی انسانی، کاهش هزینه‌ها و بازگشت سرمایه برای سازمان نقش مؤثری دارد.

تشریح اقدامات اداره کل حراست شهرداری در دو سال اخیر

رسول امینی، مدیرکل حراست شهرداری اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: مجموعه اداره کل حراست شهرداری اصفهان، یکی از اداره کل‌های فعال، پرتلاش و گمنامی است که نیروهای خدمتگزار این مجموعه در بیشتر محیط‌های شهرداری حضور دارند؛ اما به واسطه نوع کاری که انجام می‌دهند (محرمانگی) هیچ زمانی نتوانسته‌اند بهره‌وری خود را مطرح یا رسانه‌ای کنند.

وی به ارائه مختصری از اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در دو سال اخیر پرداخت و افزود: بر اساس چارت مصوب سازمانی اداره کل حراست شهرداری اصفهان دارای ۶۹ پست و تعداد کل نیروهای حراست ۴۶ نفر بوده که بر اساس مأموریت‌های این اداره کل و جمعیت شهر اصفهان پیشنهاد شد حدود ۱۲۰ نفر نیرو برای این اداره کل در نظر گرفته شود که هنوز با این پیشنهاد موافقت نشده است، اداره کل حراست شهرداری اصفهان ۴۳ مکان در ۱۵ منطقه، ناژوان، پنج معاونت، پنج شرکت و سالن اجلاس را کنترل، نظارت و پوشش می‌دهد.

مدیر کل حراست شهرداری اصفهان گفت: در حوزه ستاد در این اداره کل اقداماتی از جمله پیگیری و رسیدگی به شکایات ارباب رجوع و پاسخگویی به آنها، بازرسی و نظارت از حراست‌های محیط‌های شهرداری، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و گردهمایی نیروهای حراست، حضور در کمیسیون‌های مختلف شهرداری مناقصات و مزایده‌ها، پیگیری و برخورد با متخلفان بعد از بررسی‌های لازم و شرکت در جلسات کمیسیون‌ها در داخل و خارج از شهرداری انجام شده است.

امینی افزود: علاوه بر موارد گفته شده در حوزه پرسنلی اقداماتی همچون پیگیری و پاسخ به استعلامات مدیران و کارکنان شهرداری و بخشی از پیمانکاران، مصاحبه‌های ارشادی و و تذکری و شناسایی افراد مختلف و برخورد با تخلفات و جرایم آنها از طریق مبادی ذیربط، پیگیری برای تشکیل پرونده‌های پرسنلی و به‌روزرسانی آنها، تحویل کارت‌های شناسایی پرسنل شهرداری، پیگیری و رسیدگی به شکایات مردمی نسبت به پرسنل شهرداری و پاسخگویی به ارباب رجوعان، پیگیری و نظارت بر دریافت و ارسال فرم‌های خروج و ورود به کشور کارمندان شهرداری، انجام شده است.

رونمایی از "شناسنامه محیطی مناطق ۱۵ گانه شهرداری" و " پوستر اداره کل حراست شهرداری"

در پایان نیز "شناسنامه محیطی مناطق ۱۵ گانه شهرداری" و " پوستر اداره کل حراست شهرداری" رونمایی شد.

برای اولین در شهرداری اصفهان شناسنامه محیطی برای مناطق ۱۵ گانه تهیه شد.

در این شناسنامه‌ها ابتدا توضیحاتی درباره تاریخچه و معرفی مناطق گفته شده، حریم شهرداری، فضاهای سبز، ساختمان‌هایی که در تملک شهرداری است، مهاجران منطقه، وضعیت اشتغال منطقه، امکان زیر مجموعه شهرداری، مشخصات مدیران، نتایج کمیسیون ماده ۱۰۰، محیط پیرامونی اماکن شهرداری، موانع فیزیکی، طبیعی و یا درخت‌ها، فاصله شهرداری تا امکانات استراتژیک، مشخصات امکانات تفریحی ورزشی، مشخصات دوربین‌ها، سیستم شناسایی مراجعان و ثبت ورود و خروج، اطلاعات مربوط به مسئولان حراست و مشخصات نیروها از جمله اطلاعاتی است که در این شناسنامه‌ها آمده است.

کد خبر 512009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.