اصفهان و روسیه روابط فرهنگی تاریخی دارند

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره سفر یک‌روزه تورگردانان کشور روسیه به اصفهان در ادامه سفر یک هفته‌ای به ایران، بر قدمت روابط فرهنگی اصفهان و روسیه تاکید کرد.

به‌گزارش ایمنا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علی کامیابی روز گذشته ۱۸ آبان‌ماه گفت: مطابق با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده، این گروه روسی از محورهای تاریخی و گردشگری جلفا، خانه‌های تاریخی اصفهان، بازار بزرگ و تاریخی اصفهان و همچنین مجموعه جهانی میدان نقش جهان بازدید کردند.

وی ادامه داد: آشنایی با محورهای گردشگری، جذابیت‌های تاریخی، سوغات اصفهان و به‌ویژه هنرهای دستی و سنتی اصفهان از جمله برنامه‌های این گروه روسی در سفر به اصفهان بود.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی افزود: فعالان گردشگری روسیه در این تور آشناسازی پس از بازدید از اصفهان در حالی که تحت تأثیر جذابیت‌های این شهر تاریخی قرار گرفته بودند بر قدمت ارتباط فرهنگی اصفهان با روسیه به‌ویژه در چهار سده گذشته تاکید کرده و ایران را یکی از مهم‌ترین مراکز شکل‌گیری تمدن در غرب آسیا عنوان کردند؛ همچنین ارتباط فرهنگی و گستردگی جذابیت‌های فرهنگی و تمدنی ایران و اصفهان را در راستای ادامه همکاری ایران و روسیه به‌ویژه از منظر گردشگری بسیار مؤثر می‌دانستند.

کد خبر 534489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.