ذخیره سه میلیون مترمکعب سیلاب در بندهای آبخیزداری

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه در شهرستان نطنز در بارندگی‌های اخیر حدود ۲۰۰ هزار مترمکعب آبگیری کرد، گفت: با وجود بارش‌های خوب در این شهرستان سازه‌های آبخیزداری روستاهای اریسمان و خالدآباد آبگیری نشد و به علت خشکی زمین جریان سیلابی به بندها نرسید.

به ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، ابوطالب امینی با اشاره به اینکه وقوع سیلاب بیشتر در کمشچه شهرستان برخوار و جاده حسن‌آباد- رامشه در شرق اصفهان بود، افزود: سیلاب در رامشه خسارت‌هایی بر جای گذاشت، اما بندها در این منطقه نیز آبگیری شد؛ در کمشچه نیز در حوضه‌ای که بارندگی بود طرح آبخیزداری نداشتیم، اما سیلاب در سازه محدوده برخوار به سمت شاهین شهر مهار شد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه سازه‌های آبخیزداری در مناطق غربی استان از جمله خوانسار، گلپایگان، فریدن و فریدونشهر در بارندگی‌های اخیر خیلی کم آبگیری شد، افزود: دیگر مناطق استان از جمله شهرستان کاشان با وجود بارش‌های بیش از ۳۰ میلیمتر به دلیل خشک بودن زمین سیلاب رخ نداد و بندهای آبخیزداری آبگیری نشد.

امینی همچنین به ۱۱ طرح آبخیزداری در دست اجرا اشاره کرد و گفت: این طرح‌های ملی در ۱۱ شهرستان برنامه‌ریزی شده، اما با توجه به اینکه امسال اعتبارات نقدی نبوده و به صورت اسنادی است، عملیات اجرایی تعدادی از این طرح‌ها آغاز شده است.
وی با بیان اینکه اگر اعتبارات ابلاغ شده که بیش از ۶۷ میلیارد تومان است، صددرصد اختصاص پیدا کند این طرح‌ها در فریدونشهر سمیرم، کاشان، لنجان، شهرستان اصفهان و روستای محمدآباد تکمیل می‌شود.

کد خبر 534369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.