۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
غذاهای کرمانشاه جهانی شد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با اعلام اینکه یونسکو کرمانشاه را به عنوان شهر خلاق غذا معرفی کرده است، از برنامه این اداره‌کل برای ثبت ملی ۱٠٠ غذای کرمانشاهی خبر داد.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، جبار گوهری شامگاه روز دوشنبه _۱۷ آبان‌ماه_ اظهار کرد: با اعلام یونسکو لیست شهرهای خلاق سال ۲۰۲۱ معرفی و کرمانشاه تنها نماینده ایران به عنوان شهر خلاق غذا معرفی شده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته ۳۷ شهر در جهان در لیست شهرهای خلاق معرفی شده‌اند که کرمانشاه به نمایندگی از ایران به این لیست اضافه شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: برای معرفی شهر و استان کرمانشاه به عنوان برند غذایی کشور برنامه ثبت بیش از ۱۰۰ غذای محلی کرمانشاهی در دستور کار قرار گرفته‌است.

گوهری با بیان اینکه گردشگری غذا یکی از شاخه‌های مهم گردشگری در دنیا است، ادامه داد: استان کرمانشاه با قدمت تاریخی بسیار کهن به لحاظ آداب و رسوم و تهیه غذاهای محلی از تنوع بی‌نظیری برخوردار است.

وی در پایان تاکید کرد: با معرفی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا و به سرانجام رسیدن این تعداد پرونده ثبتی کرمانشاه به عنوان قطب گردشگری غذا در کشور مطرح می‌شود.

پیش از این ۳۷ شهر در جهان به عنوان شهرهای خلاق خوراک معرفی شده بودند که ۱۱ مورد آن‌ها در آسیا و پنج مورد آن در خاورمیانه قرار داشتند.

کد خبر 534328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.