طرح یک فوریتی الزام شهرداری تبریز برای ارتقا ایمنی و حفظ سلامت پاکبانان

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: طرح یک فوریتی الزام شهرداری کلانشهر تبریز به ارتقا ایمنی و حفظ سلامت پاکبانان  در جلسه علنی اخیر شورا مورد بررسی قرار گرفت و با تصویب فوریت طرح توسط اعضا شورای اسلامی برای بررسی به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول برگی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"تبریز به عنوان نماد تمیزی شهرهای کشور مدیون زحمات پاکبانانی است که در طول شبانه روز با زحمات و مشکلات زیادی روبرو هستند، اما متأسفانه به دلیل عدم توجه به ایمنی و سلامت پاکبانان جان خود را از دست داده و یا به دلایل مختلف دچار قطع عضو یا بیماری تنفسی و… شده‌اند.

کمبود دستگاه‌های جاروب مکانیزه، کار در معابر خطرناک، کیفیت و ایمنی لباس کار و عدم استفاده از کلاه ایمنی و… از جمله مواردی است که سبب کاهش ایمنی و به خطر افتادن جان پاکبانان شهرداری تبریز شده است.

طرح یک فوریتی الزام شهرداری کلانشهر تبریز به ارتقا ایمنی و حفظ سلامت پاکبانان با ارائه حجت الاسلام رسول برگی و آقای مهندس پرویز هادی در جلسه علنی مورخه ۱۶ آبان طرح و مورد بررسی قرار گرفت و با تصویب فوریت طرح توسط اعضا محترم شورای اسلامی برای بررسی به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شد.

در صورت تصویب این طرح شهرداری مکلف است تا نسبت به ارتقای موارد ایمنی پاکبانان حداکثر تا سه ماه پس از تصویب طرح اقدام کرده و گزارش ارتقا ایمنی و بهداشت پاکبانان را به صورت ماهانه به کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی ارائه کند و همچنین شهرداری باید در خصوص تخصیص بودجه برای ارتقای ایمنی پاکبانان در بودجه سال آینده لایحه‌ای به شورای اسلامی ارائه و پیگیری نماید. "

کد خبر 534153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.