تکمیل پروژه‌های عمرانی شیراز تا پایان سال جاری

شهردار منطقه ۴ شیراز گفت: برنامه‌ریزی‌ مدون بر اساس نیازسنجی جهت آغاز پروژه‌های عمرانی و تلاش برای تکمیل پروژه‌های عمرانی تا پایان سال جاری انجام شده است.

عبدالصالح رستم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعال بودن تمامی پروژه عمرانی در سطح منطقه، اظهار کرد: شهرداری منطقه چهار در کنار فعالیت‌های خدمات شهری اعم از امور شهری، فضای سبز و… تمام سعی خود را به کار می‌گیرید تا پروژه‌های در دست اجرا منطقه را تا پایان سال جاری به اتمام برساند.

وی با بیان اینکه علاوه بر پروژه‌های در حال اجرا، برنامه‌ریزی مدون برای آغاز پروژه‌های جدید در دستور کار است، افزود: مجموعه این منطقه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا با برنامه‌ریزی‌های مدون و اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری در سطح منطقه، شهروندان توسعه و تحول را بیش از پیش احساس کنند.

شهردار منطقه چهار شیراز با اشاره به احداث عملیات فضای شهری امیرکبیر به مساحت ۲۳ هزار مترمربع، تصریح کرد: این پروژه در راستای بازآفرینی فضاهای رها شده شهری در دست اقدام است؛ بازآفرینی این فضا و دیگر پروژه‌های شهری در منطقه سبب ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و همچنین ایجاد فرصت برای ارتقا نقش زنده این مکان‌ها خواهد شد.

رستم‌زاده با بیان اینکه این فضا با هدف ارتقا تعاملات اجتماعی و گسترش فضای عمومی، ایجاد فضای امن و ارتباط شهروندان با طبیعت در حال احداث است، خاطرنشان کرد: این پروژه بر اساس مطالبات مردم در دستور کار منطقه قرار گرفته که شامل ۱۰ هزار متر مربع محوطه سازی اعم از پیست دوچرخه، پیاده رو، روشنایی، مبلمان شهری و… است.

اجرای احداث پیاده راه میثم در ۲ فاز

شهردار منطقه چهار شیراز ادامه داد: فاز یک پیاده‌راه میثم به مساحت ۷۵۰۰ مترمربع تاکنون ۹۰ درصد و فاز دو به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ این پروژه با هدف ارتقا سلامت شهروندان، پیاده محوری و تشویق شهروندان به پیاده‌روی، زیباسازی منظر شهری، ارتقا کیفیت و تبدیل این فضا از یک محیط رها شده شهری به فضایی پویا و با نشاط در حال احداث است.

اتمام اجرای عملیات زیرسازی، جدول گذاری انتهای بلوار پاسارگاد

رستم‌زاده خاطرنشان کرد: در راستای افزایش خدمات رسانی به شهروندان و بهبود زیرساخت‌های شهری با توجه به ضرورت اساسی هر نقطه و محله از سطح منطقه پروژه‌های زیر ساختی شهری در دستور کار است، از جمله این پروژه‌ها می‌توان به آماده سازی، تسطیح زیرسازی، جدول گذاری، کانیوا گذاری و در نهایت روکش آسفالت انتهای بلوار پاسارگاد غربی حد فاصل خیابان فرزدقی و کمربندی اشاره کرد تا با اتمام این پروژه شهروندان ساکن این محدوده‌ها نیز از امکانات شهری بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: این عملیات شامل ۱۳۵۰۰ تسطیح و ریگلاژ، ۱۲۰۰ متر طول تک لبه، ۶۰۰ متر کانیوا و جدول گذاری و ۶۱۰۰ مترمکعب مخلوط ریزی و همچنین ۵۴۰۰ مترمکعب خاکبرداری است.

کد خبر 534055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.