شرایط انتقال شنبه بازار انزلی به مکان سابق فراهم است

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: در چند سال گذشته، همواره انتقال شنبه بازار به مکان سابق یکی از مطالبات اصلی شهروندان بوده است.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس گفته معتمدین شهر انزلی بازار هفتگی این شهر (شنبه بازار) بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد، و عکس‌هایی از ۱۴۰ سال پیش از شنبه بازار به ثبت رسیده که نزد شهروندان است.

وی افزود: شنبه بازار روگا، در خرداد ۱۳۹۴ پس از چندین دهه برپایی در جوار رودخانه با مصوبه شورای اسلامی شهر به محوطه انبار اداره قند و شکر سابق انتقال یافت اما پس از این جابه‌جایی مزاحمت‌ها و مشکلاتی به لحاظ سرو صدا و پارک بیش از حد خودرو در کوچه‌های مجاور برای ساکنین این منطقه ایجاد و باعث رنجش خاطر و شکایت بسیار زیاد شهروندان شد.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی تصریح کرد: در روزهای شنبه با برپایی بازار، ترافیک شدیدی در خیابان نواب ایجاد می‌شود و شهروندان را هنگام عبور از کمربندی با مشکل ترافیک شدید و خطر وقوع تصادف مواجه می‌کند. افرادی که وسیله نقلیه شخصی ندارند هنگام رفتن به بازار متحمل هزینه زیادی برای ایاب و ذهاب می‌شوند.

جعفری خاطرنشان کرد: بازار هفتگی همواره حس نوستالژیک برای شهروندان انزلی دارد و مردم روزهای شنبه با علاقه و شوق فراوان محصولات محلی و اقلام مورد نیاز خود را از آن خریداری می‌کنند؛ در چند سال گذشته، همواره انتقال بازار به مکان سابق (خیابان میرزا کوچک‌خان) یکی از مطالبات اصلی آنان بوده است.

وی تصریح کرد: انتقال بازار هفتگی (شنبه بازار) انزلی به مکان سابق در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مصوب شده است و به دلیل درخواست‌های زیاد شهروندان، انتقال بازار به محل سابق باید در همان دوره انجام می‌شد.

جعفری با بیان اینکه در گذشته مدیران تورهای مسافرتی برنامه سفر خود را به انزلی طوری تنظیم می‌کردند که گردشگران از شنبه بازار دیدن کنند. افزود: توریست‌های خارجی همواره با خرید و گرفتن عکس یادگاری از حضور در شنبه بازار انزلی لذت می‌بردند اما با انتقال آن به محوطه انبار اداره قند و شکر سابق، از شش سال پیش تاکنون، تعداد اندکی توریست خارجی در بازار انزلی حضور یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی با بیان اینکه در طرح تفصیلی آتی این شهر، محل برگزاری بازار سنتی دیده شده است. گفت: انتقال بازار به مکان سابق نیازمند اقداماتی همچون تأمین روشنایی، احداث سرویس بهداشتی و تمهیدات ترافیکی بود که این شرایط در حال حاضر توسط شهرداری فراهم شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: به سبب نظم بخشیدن به بازار، فضای محدودی برای دست فروشان تعیین شده است و بعد از اتمام ساعت کار بازار، کسبه باید پسماند مربوط نوع شغل خودشان را جمع‌آوری کرده و در سطل‌های زباله شهرداری قرار دهند.

وی افزود: برای ایمنی بازار و امدادرسانی به بازاریان استقرار خودروهای آتش نشانی و موتورهای امدادی در چند نقطه از شنبه بازار پیش‌بینی شده است و فاصله دست‌فروشان از یکدیگر طوری تنظیم خواهد شد که خودروهای امدادی بتوانند به راحتی در بازار تردد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی گفت: تمامی الزامات مدنظر شورای تأمین شهرستان، در شنبه بازار توسط شهرداری اجرا و فراهم شده است اما انتقال بازار مستلزم دستور نهایی دستگاه اجرایی ذی‌صلاح است.

کد خبر 533942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.