سینمای ایران در جایگاه سوم جهان از نظر تعداد کارگردان‌های زن

در روز دوم برگزاری جشنواره سینمای ایران در شانتیئی فرانسه، کنفرانس «سینما؛ آیینه روح ایرانی» با حضور کارگردانان ایرانی و فرانسوی و سید علیرضا خلیلی، دبیر جشنواره برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در این کنفرانس درباره موضوعاتی چون آینده سینمای ایران، معضلات سینمای ایران، جوانان و سینمای ایران، نقش زنان در سینمای ایران بحث و گفت و گو شد.

روح الله حسینی استاد دانشگاه تهران و رئیس دپارتمان مطالعات اروپا و آمریکای دانشکده مطالعات دانشگاه تهران در این کنفرانس در خصوص تحولات اخیر سینمای ایران، گفت: چرا در خبرنامه فوکوس که یک گزارش سالیانه از جشنواره کن است سینمای ایران در سه خط بعد از سینمای عربستان و امارات معرفی می‌شود، در حالی که سینمای ایران یکی از پرقدرت‌ترین سینماها دنیاست.

«آلن برونه»، نویسنده، سینماگر و کارشناس فرانسوی سینمای ایران هم در این کنفرانس گفت: به گفته محققین آمریکایی، سینمای ایران رتبه سوم سینمای پرتعداد از لحاظ کارگردانان زن است که این بسیار جای خرسندی دارد.

در ادامه برنامه‌های روز دوم جشنواره، به دعوت رئیس کاخ و موزه شانتیئی، کارگردانان حاضر در جشنواره از این موزه، مجموعه تاریخی و گنجینه بازدید کردند.

اتفاق جالب توجه در این بازدید برای کارگردانان و میهمانان جشنواره این بود که مجموعه نفیس شاهنامه‌ای که متعلق به قرن ۱۶ و منحصر به فرد است برای میهمانان نمایش داده شد. این شاهنامه سال ۱۸۶۰ میلادی خریداری شده و از آن زمان تاکنون در این کاخ موزه نگهداری می‌شود.

سینمای ایران در جایگاه سوم جهان از نظر تعداد کارگردان‌های زن

جشنواره سینمای ایران در شانتیئی از ۱۳ الی ۱۶ آبان ماه سال جاری در کشور فرانسه به ابتکار مرکز «ایران و فرانسه» و با همکاری شهرداری شانتیئی و مجموعه کاخ تاریخی این شهر و چندین نهاد دیگر فرانسوی در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود.

کد خبر 533866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.