اصفهان باید برای فعالیت سالمندان آماده باشد/ لایحه «کارت منزلت شهروندی» به شورا ارسال شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان از شهردار این کلانشهر درخواست کرد که با نگاه ویژه به کارت منزلت شهروندی پرداخته و بازنگری و به‌روزرسانی لازم برای آن اتفاق افتد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منوچهر مهروی‌پور امروز (یکشنبه) در شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه نگاه شورای ششم به زنان، نوجوانان و سالمندان در قالب خانواده تعریف می‌شود، اظهار کرد: سه برابر شدن نرخ رشد سالمندان نشان از افزایش چالش‌های سالمندی در شهر و کشور است.

وی افزود: اغلب سالمندان در جمع خانواده‌های خود حضور دارند که جای خرسندی است، اما باید برای رسیدگی به وضعیت آن‌ها از تعهد اخلاقی به مسئولیت حقوقی و الزامی برسیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اقدامات در حوزه مدیریت شهری اصلاح ساختار، ایجاد امکانات و اتخاذ سیاست‌هایی است که شهر را برای زندگی و فعالیت سالمندان آماده می‌کند، مانند کارهایی که باید در راستای دسترسی به حمل‌ونقل و حمایت اجتماعی انجام شود.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوشایند در دوره چهارم شورا برای تحقق کرامت انسانی افراد سالمند و دارای معلولیت، تخصیص کارت منزلت شهروندی بود که به دلایلی در دوره گذشته مورد توجه نبوده است.

مهروی‌پور افزود: از شهردار اصفهان می‌خواهم با نگاه ویژه به کارت منزلت شهروندی پرداخته و بازنگری و به‌روزرسانی لازم برای آن اتفاق افتد؛ شورا نیز آمادگی بررسی لایحه‌ای در این خصوص برای پوشش چند گروه از شهروندان را دارد.

کد خبر 533826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.