۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
«انقلاب بردگان» منتشر شد

نمایشنامه «انقلاب بردگان» نوشته پوریا عبدی راهی بازار کتاب شد.

به گزارش ایمنا، این نمایشنامه سه‌پرده‌ای در ۷۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۸,۵۰۰ تومان در انتشارات نظام‌الملک منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «نمایشنامه «انقلاب بردگان» یک تراژدی مبتنی بر موقعیت است؛ موقعیتی که رفته‌رفته بر تنش بین شخصیت‌هایش افزوده می‌شود و همین مساله همه‌چیز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این موقعیت و تقابل بین شخصیت‌ها است که درام را پیش می‌برد و پیچیدگی شخصیت‌های نمایش را نمایان می‌کند. شخصیت‌هایی که جبر جغرافیایی و نژادی آن‌ها را در جایگاهی خاص قرار داده.»

پوریا عبدی در معرفی این کتاب نوشته است: در فرم نگارشی «انقلاب بردگان» تلاش شده استفاده مینیمال از زبان، کلید اصلی نمایشنامه باشد. در همین خصوص از عبارت‌بندی موجز، انقطاع‌ها، مکث‌های مکرر، توقف‌های میان‌جمله‌ای، تکرار و شتاب ناگهانی در برون‌ریزی خصوصیات شخصیت، استفاده شده است. به همین جهت پیدا کردن و رعایت آن‌ها برای اجرای صحنه‌ای امری ضروری است.

«انقلاب بردگان» در پاییز ۱۳۹۸ به رشته تحریر درآمده و روایت‌گر ظلمی‌ست که سردمداران جهان بر مردم روا می‌دارند. این درام در یکی از ایالت‌های جنوبیِ ایالات متحده آمریکا اتفاق می‌افتد و زمان به وقوع پیوستن آن حدوداً سال‌های ابتدایی دهه ۱۸۶۰ میلادی است. زمانی که برده‌داری در آمریکا به چالش کشیده شده بود و برده‌های به ستوه‌آمده آمریکا در سودای انقلاب و آزادی بودند.

نمایشنامه «انقلاب بردگان» دارای ۱۰ شخصیت است که چهار شخصیتش را زنان و شش شخصیت را مردان تشکیل می‌دهند. از این جهت این درام می‌تواند برای اجرا توسط گروه‌های پرجمعیت تئاتری مناسب باشد. در ابتدای کتاب نیز آمده «هرگونه برداشت و اجرای دانشجویی چه در قالب کار کلاسی و چه اجراهای دانشگاهی برای دانشجویان و اساتید آزاد است.»

«انقلاب بردگان» منتشر شد

کد خبر 533811

برچسب‌ها