تعمیر و نگهداری از پل های سواره‌رو شهر سمنان

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری سمنان از انجام عملیات نگهداری پل‌ها در تقاطع های غیرهمسطح شهر سمنان خبر داد.

مسعود میرشریفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بازدیدهای دوره‌ای از پل‌ها در راستای نگهداری از پل‌های سواره‌رو به طور مستمر و سالیانه انجام می‌شود.

وی در خصوص نگهداری پل‌های سطح شهر، افزود: بر اساس آئین‌نامه‌ها و ضوابط اجرایی، پل‌ها پس از بهره برداری بیشتر از هر سازه دیگر نیاز به نگهداری، بازدید دوره‌ای و در صورت صلاحدید مشاور نیاز به مقاوم سازی خواهند داشت.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری سمنان ادامه داد: با توجه به گذشت بیش از یک دهه از احداث پل‌های غیر همسطح امیرکبیر، شهید محب شاهدین و شهید شاطری، این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دادیم و با پیش‌بینی در بودجه سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و با مساعدت‌های ویژه شهردار و شورای اسلامی شهر سمنان جهت تأمین منابع مالی مربوط، نسبت به گزینش پیمانکار ذی‌صلاح و انجام عملیات مرتبط اقدام کردیم.

وی با تقدیر از صبوری شهروندان سمنانی به دلیل ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در حین عملیات اجرایی پروژه، خاطرنشان کرد: نگهداری و بازدید دوره‌ای از پل‌های امیرکبیر و شهید محب شاهدین با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال، شامل تعویض درزهای انبساط روی عرشه، نصب زه‌کش‌ها و هدایت آب‌های سطحی، جرم زدایی از عرشه فولادی پل، جرم زدایی از سازه بتنی پل، رنگ آمیزی عرشه فولادی پل، بازرسی پیچ و جوش‌های سازه پل، بازدید از نئوپرن های (بالشتک تیرهای اصلی) پل و سایر اقدامات است که در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۹ تا آبان ماه سال ۱۴۰۰ انجام و عملیاتی شد و طبق ضوابط برای بازدید مجدد و دوره‌ای پایان سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده است.

میرشریفی خاطرنشان کرد: به منظور انجام عملیات نگهداری پل شهید شاطری شهر سمنان با توجه به نوع سازه و طول پل، اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال نیاز است که با توجه به اهمیت موضوع، در بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان و شهرداری پیش‌بینی خواهد شد، بنابراین امیدواریم با گزینش پیمانکار و مساعدت در تأمین بودجه در نیمه اول سال ۱۴۰۰ این مهم محقق شود.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری سمنان در پایان با تقدیر از مساعدت و همیاری پلیس راهور در حین عملیات اجرایی نگهداری پل‌ها، گفت: اهمیت انجام این موضوع بیش از هر چیز، ارزش نهادن به اصول شهروندی و سلامت شهروندان و اطمینان خاطر آنها در هنگام تردد بر روی پل‌ها در تقاطع‌های غیر همسطح است، بنابراین امیدواریم با افزایش فرهنگ ترافیک و اجرای بناهای مناسب و اصلاح نقاط مستعد حادثه، اتلاف وقت و حوادث رانندگی به حداقل ممکن برسد.

کد خبر 533748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.