تئاتر شهر برای ساخت به همکاری بخش خصوصی نیاز دارد

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی اصفهان گفت: تئاتر شهر برای ساخت به همکاری بخش خصوصی نیاز دارد و اگر این بخش برای ساخت تئاتر شهر ورود پیدا کند، سریع‌تر می‌توان از آن بهره‌برداری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی امروز -شنبه ۱۵ آبان ماه- در نشست خبری سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان، با اشاره به اقداماتی که در خصوص تئاتر در شهرداری اصفهان انجام شده، اظهار کرد: امیدواریم در سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان اتفاقات خوبی بیافتد و این جشنواره پربرکت باشد و چرخه تئاتر در شهر اصفهان پرشتاب‌تر از قبل بچرخد. طی یک سال گذشته حدود ۱۵ تئاتر صحنه‌ای، ۱۵ تئاتر خیابانی و حدود ۲۰ تئاتر در دست بازبینی برای صدور مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: تا آخر سال جدول برنامه‌های تئاتر تکمیل شده و تلاش کرده‌ایم تا تئاتر در سطح شهر پخش شود. هدف از برگزاری جشنواره تئاتر استان اصفهان این بوده که تئاتر در این استان احیا شود و کمک کنیم تا در اصفهان زنده بماند و تقویت شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تئاتر کمدی در اصفهان ریشه‌دار است، گفت: جشنواره خندستان در خصوص تئاترهای کمدی برگزار خواهد شد و در این جشنواره اگر کرونا اجازه می‌داد در حوزه اجرا، بیشتر و پررنگ‌تر حضور می‌یافتیم، اما در حال حاضر افراد بیشتر در زمینه پژوهش در این جشنواره حضور یافتند؛ حدود ۵۳۳ شرکت کننده در حوزه کمدی در جشنواره خندستان شرکت کردند و این آمار نشان از علاقه هنرمندان است.

وی در خصوص اقدامات شهرداری اصفهان در زمینه تئاتر، خاطرنشان کرد: تلاش شده در اصفهان و سایر شهرستان‌ها در حوزه تئاتر توازنی وجود داشته باشد؛ لازم است بدانیم بخشی از فعالیت‌ها در دوره کرونا به سمت تله‌تئاترها رفته و آثاری در این زمینه شکل گرفته و حدود چهار کتاب نیز در این حوزه داشته‌ایم که دو اثر منتشر شده و دو اثر دیگر هم در دست انتشار است.

شاهمرادی تصریح کرد: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان بازبینی‌ها از تئاترها انجام شده تا این اتفاق روان‌تر شکل بگیرد. عطش حمایت از تئاتر را داریم و امیدواریم صدور مجوز در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان نیز تسهیل شود تا هنرمندان بهتر بتوانند به خلق آثار بپردازند.

وی اضافه کرد: رویدادهای مختلفی در حوزه نمایشی و تئاتر برگزار می‌شود که باید مجوزهای لازم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد برای انجام فعالیت داشته باشد؛ امیدواریم با همکاری سه نهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حوزه هنری و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اتفاقات خوبی برای تئاتر استان رقم بخورد؛ همچنین لازم است در سایر حوزه‌های هنری از جمله موسیقی نیز هماهنگی‌های لازم در نهادهای ذی‌ربط انجام شود تا بتوانیم به هنرمندان کمک کنیم.

معاون فرهنگی شهردار تاکید کرد: شهرداری در ادوار مختلف کمک کرده تا مردم در محلات از تئاتر بهره ببرند و از حوزه نمایشی دور نباشند؛ همچنین تلاش شده مصرف فرهنگی تمام شهروندان بیشتر شود و در حوزه محل محوری در مناطق ۱۵ گانه به کمک مراکز محله محور برنامه‌هایی را داشته باشیم و تصمیم داریم با خرد کردن برنامه‌ها در محلات و فرهنگسراها و انجام برنامه‌های مشارکتی، اقدامات مؤثری را در این زمینه انجام دهیم.

شاهمرادی افزود: شهرداری متولی و متصدی تئاتر نبوده و بیشترین اقدامات این حوزه بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری است و شهرداری تنها برای رفع خلاءهای موجود در این حوزه ورود پیدا کرده و به هنرمندان کمک می‌کند.

وس خاطرنشان کرد: در زمینه اقدامات زیرساختی در این حوزه، تئاتر شهر برای ساخت به همکاری بخش خصوصی نیاز دارد و اگر این بخش برای ساخت تئاتر شهر ورود پیدا کند، سریع‌تر می‌توان از آن بهره‌برداری کرد. با تمام توان برای ساخت تئاتر شهر اقدام خواهیم کرد و زمین آن در منطقه دو در چهارباغ، پشت سینما سپاهان قرار دارد.

کد خبر 533624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.