آب‌گرفتگی شهرک جهان‌نما کرج به دلیل دستکاری آبراهه‌های طبیعی بود

معاون خدمات شهری شهردار کرج با بیان اینکه تدابیر لازم برای پیشگیری از آب‌گرفتگی‌ها و وقوع سیلاب در شهر انجام شده است، گفت: دلیل آب‌گرفتگی محله کلاک بالا و شهرک جهان نما دستکاری آبراهه‌های طبیعی در عملیات اجرایی پروژه همت بوده است.

غلامرضا رضوانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بارندگی‌های اخیر در کرج اظهار کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کلیه مدیران و معاونان ۱۰ منطقه شهرداری کرج در حالت آماده‌باش بودند و مشکل خاصی در مناطق جز در منطقه کلاک پیش نیامد.

وی افزود: با توجه به اینکه در منطقه کلاک بالا و شهرک جهان نما در گذشته به دلیل بارندگی در بالادست گل و لای وارد بخشی از شهر شده بود، سدبندها توسط نیروهای آبخیزداری احداث شده است اما با این وجود در بارندگی چند روز اخیر، گل ولای و روان آب‌ها وارد شهر شد، البته بر خلاف دو سال پیش که در شرایط مشابه، پاکسازی منطقه یک هفته طول کشید، خوشبختانه در کمتر از ۱۰ ساعت منطقه پاکسازی شد و مشکلی پیش نیامد.

معاون خدمات شهری شهردار کرج دلیل سیلاب شهرک جهان نما را دستکاری آبراهه‌های طبیعی در مسیر احداث بزرگراه همت اعلام کرد و گفت: در زمان احداث پروژه برخی از راه آب‌ها دستکاری و برخی بسته شده است در واقع مسیرهای طبیعی دستکاری و مسیرهای جدید ایجاد شده است که این امر موجب بروز مشکل آب‌گرفتگی در مناطق فوق شد.

وی افزود: راه آب‌های جدید در زیرگذر بزرگراه همت احداث شده، اما آب پس از زیرگذر بلاتکلیف مانده است که با تدابیر انجام شده آب به سمت پارک جهان نما هدایت شد. در پارک جهان نما محل ذخیره آبی مشخص شده که در صورت وقوع سیلاب در این بخش ذخیره شود تا هم مشکلی در شهر پیش نیاید و هم آب ذخیره شده قابل استفاده باشد.

رضوانی با بیان اینکه در بقیه مناطق شهرداری کرج مشکل خاصی اعلام نشده است، گفت: تدابیر لازم برای پیشگیری از آب‌گرفتگی‌ها و وقوع سیلاب در شهر انجام شده است، البته چند راه آب اساسی مثل رودخانه دراز رود و دلمبر در شهر داریم که پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از وقوع سیلاب در این مناطق انجام شده است. حتی مشکل چندساله در منطقه سیاه جوب با تدابیر انجام شده در خصوص لایروبی و لوله‌گذاری رفع شده و در بارندگی اخیر هیچ موردی از آب‌گرفتگی در این منطقه گزارش نشده است.

وی افزود: متأسفانه در لایروبی از رودخانه‌ها بیش از هشت کامیون زباله و نخاله و لوازمی مثل تکه‌های مبل، فرش و لاستیک از داخل رودخانه خارج کردیم؛ از این رو از شهروندان تقاضا داریم در صورت وجود لوازم اضافی در منازل با شهرداری تماس بگیرند و از ریختن زباله و نخاله در داخل رودخانه خودداری کنند.

کد خبر 533493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.