جالب‌ترین تفاوت‌های فرهنگی در دنیا

بدیهی است که مردم در سراسر دنیا از فرهنگ‌ های متفاوتی برخوردار هستند؛ در بعضی از شهرهای جهان، رفتارهای ویژه‌ای میان اقوام مختلف مرسوم است که اگرچه از نگاه برخی عجیب به نظر می‌رسد اما از دوران باستان تا به امروز، تداوم خود را حفظ کرده اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از مهم‌ترین اهداف جهانگردان از سفر به شهرهای مختلف جهان، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و رایج میان ساکنان گوشه و کنار دنیا است. در بعضی از شهرهای جهان، مردم باورها و سنت‌هایی دارند که اگرچه ممکن است از دید سایر مردم جهان عجیب برسد با این حال، برگزاری آن‌ها در میان قوم میزبان مقدس به شمار می‌رود. بعضی از این فرهنگ‌ها به حدی جالب است که روانه شدن سیل عظیمی از گردشگران را برای تجربه آن‌ها به شهر میزبان در پی دارد. در ادامه به معرفی جذاب ترین تفاوت‌های فرهنگی در سراسر دنیا پرداخته می‌شود.

غذا دادن با دست به دیگران در اتیوپی

مردم اتیوپی به منظور برقراری ارتباط اجتماعی بهتر با سایرین بدون قاشق و تنها با دست به آن‌ها غذا تعارف می‌کنند. اگرچه این رفتار در اغلب نقاط دنیا کاری ناپسند به حساب می‌آید با این حال، اگر فردی در اتیوپی از خوردن آنچه دیگران با دست به او تعارف می‌کنند، خودداری به عمل آورد، شخصی بی‌ادب تلقی می‌شود. در واقع، میزبانان اتیوپی برای نشان دادن هر چه بیشتر حس مهمان‌نوازی خود با دست غذا را به مهمانان خود تعارف می‌کنند و این رفتار باعث افزایش صمیمیت بین دو طرف و ایجاد حس راحتی برای مهمان در خانه میزبان می‌شود.

بیان سن واقعی در هنگام ملاقات با سایرین در ژاپن

در بسیاری از شهرهای جهان نظیر ایران، سوال کردن در مورد سن دیگران در ملاقات اول، رفتاری ناپسند به حساب می‌آید. این در حالی است که مردم ژاپن درست در ملاقات اول خود با دیگران سن یکدیگر را جویا می‌شوند. البته از آنجا که زبان ژاپنی بسیار گسترده است و برای بیان منظور می‌توان از شیوه‌های مختلف استفاده کرد، مردم سعی می‌کنند در پرسیدن سن طرف مقابل خود بسیار مؤدبانه عمل کنند. جالب است بدانید که ژاپنی‌های سن یکدیگر را می‌پرسند تا متناسب با آن، رفتار درست و احترام‌آمیز از خود نشان دهند.

انتقال پیام از طریق زبان در ترکیه

یکی از بهترین شیوه‌های انتقال پیام، استفاده از حرکات دست یا وضعیت بدنی است که در بسیاری از نقاط جهان رایج است و از نظر اغلب روانشناسان به اعتماد به نفس بالای فرد سخنگو اشاره دارد. در ترکیه مردم باید تنها از زبان خود برای انتقال مفهوم بهره گیرند و استفاده از حرکات دست، اشاره‌های انگشت‌ها و سایر موارد مشابه، بی‌ادبانه تلقی می‌شود.

هدیه دادن در چین مشکلات زیادی در پی دارد

اگرچه مردم چین نیز مانند سایر نقاط دنیا در مناسبت‌های خاصی برای یکدیگر هدیه تهیه می‌کنند اما انتخاب نوع هدیه از اهمیت بسزایی برخوردار است. به عنوان مثال دادن یک شاخه گل به فردی چینی باعث خشم او می‌شود چرا که این گل‌ها تنها مخصوص مراسم تشییع جنازه یا بزرگداشت مردگان است. جالب است بدانید که اگر به یک فرد چینی ساعت هدیه بدهید در ذهن او این تفکر را تداعی می‌کنید که زمان مرگ او نزدیک است و همین رفتار نیز بسیار بی‌ادبانه در نظر گرفته می‌شود. هدیه دادن کفش به یک فرد چینی به معنای دادن یک روح شیطانی به او است چرا که در زبان چینی کلمات کفش و شیطان بسیار شبیه به هم تلفظ می‌شود. عدد چهار و هر چیز چهار عددی با مرگ در ارتباط است پس از دادن چهار هدیه یا غیره به چینی‌ها خودداری کنید. مردم چین تنها برای پایان دادن به یک رابطه به یکدیگر اشیا تیز هدیه می‌دهند و در میان آن‌ها، هدیه دادن دستمال، خواه کاغذی یا دستمال گردن و غیره به معنای خداحافظی همیشگی است.

لمس سر در مالزی، رفتاری بی‌ادبانه تلقی می‌شود

مردم مالزی از اینکه سر فرزندان آن‌ها را لمس کنی خشمگین می‌شوند و از لمس شدن سر خود نیز ناراضی هستند. علاوه بر این، اشاره کردن به یک شخص یا شیء با انگشت، بی‌ادبانه تلقی می‌شود که البته به جای انگشت، مردم اغلب اشاره با کف باز دست را بهتر تصور می‌کنند.

استفاده از دو دست برای تحویل یک شیء به دیگری در کره جنوبی

افرادی که به مردم کره جنوبی یک شیء را، خواه یک کارت اعتباری، خوراکی و غیره را تنها با یک دست تحویل می‌دهند، اشخاصی با ناهنجاری اجتماعی تلقی می‌شوند. مردم کره جنوبی از اینکه یک شیء را با دو دست تحویل بگیرند، احساس احترام دوطرفه می‌کنند.

با کف پا راه رفتن در خاورمیانه

راه رفتن با نوک انگشتان پا در خاورمیانه بسیار بی‌ادبانه تلقی می‌شود و به جای آن مردم باید کف پای خود را به طور کامل روی زمین قرار دهند و قدم بزنند.

همراه داشتن چاقو و چنگال در شیلی

با دست غذا یا تنقلات خوردن در کشور شیلی رفتاری بسیار ناپسند به شمار می‌رود به همین دلیل، مردم آن در بیشتر موارد یک چاقو و چنگال در دست دارند تا در صورت نیاز به خوردن از آن استفاده کنند.

دیر رسیدن به مهمانی در تانزانیا

مردم تانزانیا اغلب با ۱۵ دقیقه تأخیر در مراسم و مهمانی‌ها حضور پیدا می‌کنند چرا که رسیدن به موقع را رفتاری زشت تلقی می‌کنند. علاوه بر این به هنگام حضور در مهمانی‌ها نباید هیچ نشانه‌ای از بوییدن غذا به چشم بخورد و افراد بدون نشان دادن هیچ گونه واکنشی باید به خوردن و آشامیدن مشغول شوند.

خودداری از قرار دادن چنگال در دهان در تایلند

مردم تایلند از چنگال به عنوان وسیله‌ای برای هل دادن غذا در قاشق استفاده می‌کنند و به همین دلیل، قرار دادن آن در دهان را بسیار بی‌ادبانه می‌دانند.

استراحت و تفریح در گورستان‌های دانمارک

اغلب مردم جهان در فضاهای سبز، پارک‌ها و غیره گرد هم می‌آیند و در آنجا به تفریح، سرگرمی یا استراحت می‌پردازند. مردم دانمارک از گورستان‌ها به عنوان مکانی‌هایی برای استراحت بهره می‌گیرند. قبرستان‌های سراسر کشور دانمارک از طراحی‌های بسیار زیبایی برخوردار بوده ضمن اینکه در روزهای آفتابی و گرم سال میزبان جمعیت زیادی است که برای تفریح و استراحت گرد هم می‌آیند.

کد خبر 533441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.