علائم شدید بیماری‌های ویروسی چیست؟

علائم خطرناک بیماری آنفلوآنزا شامل تب بالا، کم آبی بدن، حالت تهوع، اسهال و سرگیجه می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری آنفلوآنزا نیز همانند بیماری کووید -۱۹ خطرناک است و ممکن است برخی افراد درگیر نوع شدید این بیماری شوند و علائم جدی مربوط به آن را تجربه کنند. تشخیص دیرهنگام بیماری آنفلوآنزا و بروز علائم شدید آن خطر بستری شدن در بیمارستان را افزایش می‌دهد. بیماری‌های کووید -۱۹، تب دانگ و آنفلوآنزا علائم مشابه زیادی دارد؛ بنابراین تفاوت قائل شدن بین آن‌ها دشوار است. انجام آزمایشات لازم یکی از روش‌های تشخیص قطعی این بیماری‌ها در نظر گرفته شده است.

چه افرادی در معرض ابتلاء به آنفلوآنزای شدید قرار دارند؟

زمانی که سیستم ایمنی بدن افراد نتواند به خوبی با پاتوژن‌ها و ویروس‌ها مقابله کند، بیماری‌های ویروسی باعث بروز علائم جدی و شدید می‌شود. اغلب افراد بالای ۶۵ سال، کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا یا دارای نقص ایمنی هستند در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری آنفلوآنزا قرار دارند. افزایش سن باعث می‌شود سیستم ایمنی ضعیف شود در این صورت خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری افزایش پیدا می‌کند. بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری‌های خود ایمنی، فشار خون بالا یا کلسترول بالا نیز احتمال بروز بیماری‌های ویروسی را افزایش می‌دهد.

تب بالا نشانه بیماری آنفلوآنزا است؟

تب نشان می‌دهد که بدن افراد در حال مبارزه با التهاب است و معمولاً افراد مبتلا به عفونت‌های ویروسی یا کووید -۱۹ تب خفیف یا متوسط را تجربه کنند، اما در صورتی که تب فرد به بیش از ۱۰۳ درجه فارنهایت برسد باید به پزشک مراجعه شود. به خاطر داشته باشید که تب بسیار بالا که با مصرف داروی استامینوفن یا دیگر روش‌های درمانی کاهش پیدا نمی‌کند، ممکن است یکی از علائم تب دانگ باشد. البته در صورتی که افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، به آنفلوآنزا دچار شوند تب بالا را تجربه می‌کنند.

مشکلات تنفسی جز علائم بیماری‌های تنفسی است؟

مشکلات تنفسی یکی از علائم رایج عفونت‌های تنفسی مانند کووید -۱۹ است و به ندرت در میان افراد مبتلا به آنفلوآنزا مشاهده می‌شود. در صورتی که مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس با تب بالا، سرفه یا احتقان شدید بینی و گلو همراه باشد نشان دهنده یک بیماری ویروسی شدید است. در صورتی که سریع‌تر از حالت معمول نفس می‌کشید و دچار درد قفسه سینه شدید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

کم آبی بدن خطر بستری شدن در بیمارستان را افزایش می‌دهد؟

کم آبی بدن یکی از علائم جدی بیماری آنفلوآنزا است؛ زمانی که بدن مایعات کافی دریافت نمی‌کند قادر نخواهد بود عملکردهای حیاتی را به درستی انجام دهد. افراد مبتلا به بیماری آنفلوآنزا به سختی می‌توانند مایعات کافی بنوشند. علائمی مانند تب بالا، حالت تهوع، اسهال و ضعف باعث می‌شود فرد تمایلی به غذا خوردن و نوشیدن مایعات نداشته باشد؛ بنابراین کم آبی بدن یکی از رایج‌ترین علائم بیماری آنفلوآنزا است که ممکن است خطر بستری شدن در بیمارستان را افزایش دهد. علائم کم آبی بدن شامل خستگی، سرگیجه، افزایش ضربان قلب، خشکی چشم و مشکلات مربوط به ادرار می‌شود.

آیا افراد مبتلا به آنفلوآنزا دچار بیماری‌های روانی می‌شوند؟

به گفته متخصصان، زمانی که فردی از بیماری آنفلوآنزا رنج می‌برد و دوره بهبودی بیماری طولانی‌تر از حد معمول می‌شود، خطر ابتلاء به مشکلات ذهنی و روانی افزایش پیدا می‌کند و در این صورت فرد باید فوراً تحت درمان قرار گیرد. کم آبی بدن، تب بالا و کاهش سطح اکسیژن خون خطر ابتلاء به بیماری‌های روانی مانند سرگیجه، احساس گیجی و هذیان گویی را افزایش می‌دهد.

کد خبر 533438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.