گرانترین شهرهای جهان برای مسکن

مسکن مقرون به صرفه یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در میزان زیست‌پذیری شهرهای جهان به شمار می‌رود؛ در بعضی از نقاط دنیا، ساکنان بخش بزرگی از درآمد ماهیانه خود را به عنوان اجاره خانه صرف می‌کنند که همین امر، چالش‌های بسیاری را پیش روی آن‌ها قرار داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقرون به صرفه بودن هر جنبه‌ای از زندگی شهرنشینی، خواه خوراک، پوشاک یا مسکن از نسبت تهیه هر یک از آن‌ها به میانگین درآمد ماهیانه ساکنان سنجیده می‌شود. در این میان، هزینه سکونت از اهمیت بیشتری برخوردار است و به طور قابل توجهی می‌تواند کیفیت زندگی در یک شهر را تحت تأثیر قرار دهد. امروزه آمریکا بیشترین شهرهای مقرون به صرفه جهان از حیث تهیه مسکن نظیر پیتسبورگ، روچستر، بوفالو و سنت لوئیس را در خود جای داده است حال آنکه در بعضی از نقاط دنیا نیز، ساکنان باید هر ماهه بخش بزرگی از درآمد خود را صرف تهیه محل سکونتشان کنند. در ادامه به معرفی شهرهایی از جهان با بالاترین هزینه تهیه مسکن پرداخته می‌شود که زندگی را حتی برای افرادی با درآمد بالا نیز مشکل کرده است.

هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ، یک قلمرو خودمختار و منطقه ویژه اداری در غرب دلتای رود مروارید و دریای جنوبی جمهوری خلق چین، میزبان گران‌ترین بازار مسکن جهان است. میانگین درآمد ماهیانه ساکنان از سه هزار و ۸۰۰ دلار آمریکا تجاوز نمی‌کند حال آنکه تهیه مسکن در آن به طور باور نکردنی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار هزینه در بر دارد. البته هزینه بالای زندگی در این منطقه تنها به مسکن محدود نمی‌شود، بلکه از جنبه‌های دیگر نیز برای ساکنان سرسام‌آور است؛ به عنوان مثال، رانندگان به ازای هر لیتر بنزین، دو دلار و ۹۲۰ سنت پرداخت می‌کنند که این مقدار حدود دو برابر هزینه سوخت در شهر سیدنی استرالیا بوده و این در حالی است که نرخ خدمات عمومی شهر به طور میانگین در هر ماه به بیش از ۳۰۰ دلار می‌رسد.

گرانترین شهرهای جهان برای مسکن

ونکوور، کانادا

ونکوور، شهری ساحلی و بسیار مهم در کانادا به حساب می‌آید که در منطقه لوئر مین‌لند استان بریتیش کلمبیا واقع شده است. این بندر بزرگ، دومین جایگاه شهرهای جهان از حیث هزینه بالای مسکن را از آن خود کرده است چرا که مردم آن برای تهیه یک خانه با امکانات معمولی یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار هزینه مصرف می‌کنند حال آنکه درآمد ماهیانه آن‌ها به طور میانگین از چهار هزار و ۷۲۰ دلار تجاوز نمی‌کند. جالب است بدانید که دیگر هزینه‌های زندگی در شهر نظیر تهیه غذا از رستوران، عضویت در باشگاه‌های ورزشی و تهیه پوشاک در مقایسه با سایر شهرهای جهان نظیر سیدنی بسیار رضایت‌بخش بوده با این حال، نرخ مسکن در ونکوور، زندگی را برای اغلب ساکنان حتی افرادی با درآمد ماهیانه بالا را با مشکل مواجه کرده است.

گرانترین شهرهای جهان برای مسکن

سیدنی، استرالیا

سیدنی، بزرگ‌ترین شهر استرالیا و قاره اقیانوسیه و نیز مرکز ایالت نیو ساوث ولز از حیث مسکن گران‌قیمت‌ترین شهر کشور و سومین در جهان به شمار می‌رود. ساکنان این شهر به طور میانگین در ماه ۶ هزار و ۱۰۰ دلار درآمد کسب می‌کنند و این در حالی است که تهیه یک خانه معمولی با امکانات متوسط برای آن‌ها بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار هزینه در بر دارد. حتی برای افرادی که توانایی خرید خانه را ندارند، هزینه اجاره یک خانه با سه اتاق خواب در فاصله دور از مرکز شهر به بیش از سه هزار دلار اجاره در ماه می‌رسد.

متأسفانه تا کنون مدیران سیدنی برای ایجاد تعادل بین درآمد و هزینه مسکن اقدام قابل توجهی انجام نداده‌اند و به همین دلیل، نرخ سکونت در این کلانشهر نارضایتمندی زیادی از سوی ساکنان در پی داشته است. مهم‌تر اینکه هزینه رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی نیز به صرف حدود ۲۱۷ دلار در ماه می‌رسد حال آنکه تهیه غذا در این شهر نیز ۲۴ درصد بیشتر از شهرهایی نظیر لندن برای ساکنان هزینه در پی دارد.

گرانترین شهرهای جهان برای مسکن

اوکلند، نیوزلند

هزینه مسکن در اوکلند، پرجمعیت‌ترین شهر در نیوزلند، با سرعتی باور نکردنی و بدون توقف در حال رشد است و در حال حاضر به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد حال آنکه میانگین درآمد ساکنان از چهار هزار و ۲۶۹ دلار تجاوز نمی‌کند. حتی مردم ساکن در نقاط دور دست شهر که از نظر جغرافیایی و امکانات در سطح نامناسبی قرار دارد، مجبور به پرداخت مخارجی نامعقول برای تهیه مسکن هستند. هزینه خوراک در این شهر نیز به میزان ۱۰ درصد بیش از سیدنی بوده و این در حالی است که ساکنان به ازای هر لیتر بنزین دو دلار پرداخت می‌کنند.

گرانترین شهرهای جهان برای مسکن

تورنتو، کانادا

تورنتو دومین شهر کانادایی نیز در لیست پرهزینه‌ترین شهرهای جهان از نظر مسکن قرار گرفته است که نرخ تهیه منزل در آن به بیش از یک میلیون دلار می‌رسد حال آنکه میانگین درآمد ماهیانه خانواده‌ها از هشت هزار و ۸۰۰ دلار تجاوز نمی‌کند. از سوی دیگر، هزینه تهیه غذا در این شهر در مقایسه با سیدنی بسیار بالا است به طوری که مثلاً صرف یک فنجان قهوه حدود چهار دلار و ۶۰ سنت و خدمات حدود ۲۰۰ دلار برای ساکنان هزینه در بر دارد.

گرانترین شهرهای جهان برای مسکن

ملبورن، استرالیا

ملبورن، پایتخت ایالت ویکتوریا در استرالیا، ششمین شهر پر هزینه جهان در زمینه مسکن محسوب می‌شود که در آن، هزینه خرید یک خانه معمولی از یک میلیون دلار تجاوز می‌کند حال آنکه میانگین درآمد مردم آن بسیار کمتر از ساکنان سیدنی است و به حدود پنج هزار و ۲۸ دلار در ماه می‌رسد. دیگر هزینه‌های زندگی در این شهر نیز در مقایسه با سایر شهرهای استرالیا بسیار بالا است و به ویژه ساکنان آن مبالغ هنگفتی را صرف تهیه خوراک و پوشاک می‌کنند.

گرانترین شهرهای جهان برای مسکن

کد خبر 533430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.