مدارس متوسطه از فردا با تایید فرم خوداظهاری بازگشایی می‌شوند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: باید ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان فرم خوداظهاری مدارس را تایید کنند و در صورت تایید خوداظهاری، مدارس می توانند بر مبنای پروتکل های بهداشتی بازگشایی مدارس را از فردا ۱۵ آآبان ماه داشته باشند.

محمدرضا ناظم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازگشایی مدارس متوسطه از فردا ۱۵ آبان ماه با تأیید فرم‌های خود اظهاری بهداشتی مدارس، اظهار کرد: مطابق پروتکل‌هایی که از طریق معاونت بهداشتی وزارت بهداشت برای اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ابلاغ شده است چک لیست‌هایی را به مدارس برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه کرده‌ایم و مدارس این خود اظهاری را تکمیل می‌کنند.

تأیید فرم خود اظهاری به وسیله ادارات نواحی و مناطق

وی اضافه کرد: باید ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان این خود اظهاری مدارس را تأیید کنند و در صورت تأیید خود اظهاری مدارس می‌توانند بر مبنای پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس را از فردا ۱۵ آّبان ماه داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر معیارهای خود اظهاری مدارس، تصریح کرد: معیارها این است که مدرسه بتواند از نظر موازین بهداشتی، رعایت فاصله گذرای اجتماعی دانش آموزان، تهویه کلاس‌ها و مسائلی که در ارتباط با سلامت دانش آموزان است اقدامات لازم را انجام دهد تا بتواند شرایط لازم را بازگشایی حضوری مدراس دان آموزان را احراز کند.

ناظم زاده خاطرنشان کرد: در این صورت ادارات نواحی و مناطق در آموزش و پرورش استان اصفهان مجوز لازم را برای تشکیل کلاس‌های حضوری دانش آموزان به این مدارس تحویل می‌دهند تا بتوانند مدارس متوسطه را با رعایت گروه بندی دانش آموزان که در هر کلاس حداکثر ۱۵ نفر حضور داشته باشند کلاس‌ها از فردا در مدارس متوسطه نظری آغاز کنند.

خانواده‌ها برای واکسیناسیون دانش آموزان اقدام کنند

وی در مورد وضعیت حضور دانش آموزانی که تا کنون واکسن کرونا را نزده‌اند، گفت: در حال حاضر منعی برای حضور این گروه از دانش آموزان در کلاس درس با نزدن واکسن اعلام نشده است اما به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم حتماً در ارتباط با واکسیناسیون دانش آموزان اقدام لازم را انجام دهند به دلیل اینکه احتمال دارد در آینده‌ای نزدیک این محدودیت‌ها برای واکسن نزده‌ها اعمال شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به روند آموزش مجازی دانش آموزان، اظهار کرد: اگر خانواده‌ای به این تشخیص رسید که به هر دلیل فرزندش در کلاس درس به صورت حضوری شرکت نکند، این گروه از دانش آموزان می‌توانند با استفاده از آموزش‌های مجزای یا مدرسه تلویزیونی روند آموزش را ادامه دهند.

بازگشایی مدارس دوره ابتدایی از اول آذرماه

ناظم زاده تاکید کرد: غیبت این گروه از دانش آموزان را غیر موجه تلقی نمی‌کنیم و در پایان ترم مانند مابقی دانش آموزان از آنها هم امتحانات پایان ترم گرفته می‌شود.

وی در مورد روند بازگشایی مدراس دوره ابتدایی، گفت: مطابق آخرین اطلاع رسانی‌ها به آموزش و پرورش استان اصفهان قرار شده که بازگشایی مدارس دوره ابتدایی و متوسطه اول از یکم آذرماه به همین صورت که برای مدارس متوسطه دوم نظری اتفاق افتاده است را برای این مقاطع تحصیلی برای حضور دانش آموزان در کلاس درس داشته باشیم.

کد خبر 533309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.