بورس امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تا سطح یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد مقاومتی پیش روی شاخص کل نیست.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _چهارشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۲۲ هزار و ۳۵۳ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد هفت هزار و ۷۲۷ واحدی در سطح ۳۷۴ هزار و ۳۵۳ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۱.۶۲ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۱.۱۱ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۳۱۰ واحدی به سطح ۱۹ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.

بورس امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۱ هزار و ۷۸۰ و ۲۲ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد و ۲۹۱ میلیون و یک میلیارد و ۸۶۹ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

تا سطح یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد مقاومتی پیش روی شاخص کل نیست.

بورس امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار بازار

جزئیات جدید خرید سیمان از بورس کالا اعلام شد

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا گفت: میزان خرید سیمان در روش گواهی سپرده کالایی حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۰۰ تن در هر جلسه معاملاتی در هر نماد خواهد بود معاملات گواهی سپرده سیمان قرار است دو روز در هفته در روزهای دوشنبه و سه شنبه انجام شود. برای این معاملات سیمان تیپ دو با کیسه‌های پنجاه کیلو در نظر گرفته شده است. تفاوت عمده این گواهی تسهیل در دسترسی به بازار است و افراد بدون ثبت نام جدید به راحتی با همان کد بورسی و به صورت آنلاین می‌توانند سفارش بگذارند.

وزیر اقتصاد برای پاسخگویی درباره وضعیت بورس راهی پارلمان می‌شود

به گفته علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سه شنبه هفته آینده سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در مجلس حضور خواهد یافت و درباره وضعیت بورس توضیح خواهد داد.

صنعت خودرو

رئیس سازمان بورس گفت: روش فعلی قیمت‌گذاری دستوری خودرو مورد قبول هیچ‌کس نیست تصمیم گرفته شده است که قیمت‌های فروش خودرو درب کارخانه رشد منطقی پیدا کنند و به حدی رشد کنند که خودروسازان زیان نبینند و حاشیه سود در تولید داشته باشند.

اخبار شرکت‌ها

قمرو: شرکت قند مرودشت طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۷/۳۰ معادل ۲۸۰ هزار و ۷۰۶ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۷۲ درصد افزایش داشته است.«قمرو» با سرمایه ثبت شده ۴۰۰ هزار میلیون ریال طی عملکرد سه ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ مبلغ ۶۵۸ هزار و ۸۴۹ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۹ درصد رشد داشته است.

غگرجی: شرکت بیسکویت گرجی در دوره شش ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۳۴۷ درصد و با لحاظ سرمایه جدید به ازای هر سهم ۶۸ ریال سود محقق کرده است. «غگرجی» با سرمایه ثبت شده سه میلیون و ۳۴۹ هزار و ۷۹۰ میلیون ریال طی عملکرد شش ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ مبلغ ۲۲۷ هزار و ۱۴۰ میلیون ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد کاهش داشته است.

دکیمی: شرکت صنعتی کیمیدارو در دوره شش ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ به ازای هر سهم ۶۳۲ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد افزایش داشته است.«دکیمی» با سرمایه ثبت شده ۵۷۶ هزار و میلیون ریال طی عملکرد شش ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۳۶۴ هزار و ۲۲۰ میلیون ریال سود محقق کرده است.

کپشیر: شرکت پشم شیشه ایران در دوره شش ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ به ازای هر سهم ۴۳۶ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد افزایش داشته است. «کپشیر» با سرمایه ثبت شده ۵۰۰ هزار میلیون ریال طی عملکرد شش ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۲۱۸ هزار و ۱۴۹ میلیون ریال سود محقق کرده است.

اخبار بازار جهان

نفت

چشم‌انداز تولید نفت در نشست هفته جاری اوپک پلاس

روز پنجشنبه نشست اوپک پلاس برگزار خواهد شد که تصمیم‌های این نشست برای بازار نفت از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت نفت در سه هفته اخیر در محدوده سقف ۲۰۱۸ در نوسان بوده است و به نظر می‌رسد نشست اوپک پلاس می‌تواند به بازار نفت جهت بدهد. احتمال غالب همان افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای در تولید روزانه نفت طبق توافق قبلی است. برخی از تحلیلگران احتمال می‌دهند که اوپک پلاس تولید نفت را بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد اما کمیته فنی اوپک پلاس پیش بینی می‌کند که کسری در بازار نفت کاهش پیدا خواهد کرد. بر اساس پیش بینی این کمیته، کسری در فصل آخر ۲۰۲۱ به ۳۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید در حال که ارزیابی قبلی این نهاد مبنی بر کسری یک میلیون بشکه نفت بوده است. آمریکا خواستار افزایش تولید نفت از طرف اوپک پلاس است و بایدن در سخنرانی خود عامل افزایش قیمت نفت را عدم تولید کافی از سمت اوپک دانسته است. ذخایر استراتژیک نفت آمریکا در حال کاهش است بنابراین احتمال فشار آمریکا برای افزایش تولید نفت وجود دارد.

بنزین: میانگین قیمت پنج ساله‌ی بنزین فوب خلیج فارس در حدود ۵۶۸ دلار بوده، در هفته‌های اخیر قیمت محصول رشد داشته و در هفته اخیر با رشد ۴۰ دلاری به ۸۸۵ دلار رسیده است.

گازوئیل: میانگین قیمت پنج ساله‌ی گازوئیل فوب خلیج فارس در حدود ۵۰۵ دلار بوده، پس از طی کردن یک روند صعودی، در هفته اخیر کاهش قیمتی هشت دلاری داشته و ۶۹۶ دلار گزارش شده است.

نقشه بازار بورس

بورس امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 533009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.