لایحه مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب لایحه مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی (۱۹۸۱) (۱۳۶۰) (شماره ۱۵۵) و پروتکل ۲۰۰۲ (۱۳۸۱) مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی موافقت کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز -چهارشنبه ۱۲ آبان ماه- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه تصویب مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی (۱۹۸۱) (۱۳۶۰) و پروتکل ۲۰۰۲ (۱۳۸۱) مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی، با این لایحه با ۱۶۷ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف، پنج رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در متن ماده واحده لایحه مذکور آمده است: مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی ۱۹۸۱ (۱۳۶۰) (شماره ۱۵۵) مشتمل بر یک مقدمه و سی ماده و سند الحاقی (پروتکل) ۲۰۰۲ (۱۳۸۱) مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی ۱۹۸۱ (۱۳۶۰) مشتمل بر یک مقدمه و دوازده ماده به شرح پیوست، تصویب و اجازه تسلیم اسناد آن داده می‌شود.

همچنین در تبصره یک این لایحه ذکر شده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مقام صلاحیت‌دار موضوع مقاوله نامه و سند الحاقی (پروتکل) یادشده تعیین می‌شود.

در تبصره دو نیز آمده است: آئین نامه اجرایی این قانون ظرف شش ماه پس از تصویب این قانون، توسط شورای عالی حفاظت فنی تهیه می‌شود و با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

همچنین در تبصره سه نیز عنوان شده است؛ رعایت اصول هفتاد و هفتم (۷۷)، یکصد و بیست و پنجم (۱۲۵) و یکصد و سی و نهم (۱۳۹) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اجرای این قانون، الزامی است.

کد خبر 532931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.