اجازه مبادله اقتصادی با دولت های ساحلی خزر داده شد

نمایندگان مجلس اجازه مبادله اقتصادی با دولت های ساحلی دریای خزر را دادند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز -چهارشنبه ۱۲ آبان ماه- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در زمینه لایحه موافقتنامه اقتصادی و تجاری دولت‌های ساحلی خزر با جزئیات و کلیات آن با ۱۶۲ رأی موافق، هفت رأی مخالف و هفت رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده‌واحده آمده است: موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولت‌های ساحلی خزر مشتمل بر یک مقدمه و سیزده ماده به‌شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

همچنین در تبصره تاکید شد: رعایت اصول هفتاد و هفتم (۷۷)، یکصد و بیست و پنجم (۱۲۵) و یکصد و سی و نهم (۱۳۹) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اجرا و هرگونه تغییر، تکمیل یا اصلاح این موافقتنامه الزامی است.

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش این کمیسیون در خصوص لایحه مذکور را ارائه کرد و گفت: لایحه موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولت‌های ساحلی خزر جهت بررسی به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده بود که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها مورد تبادل قرار گرفت و با اصلاحاتی در متن ماده واحده لایحه به تصویب رسید.

کد خبر 532930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.