حمل و نقل عمومی برای دانش‌آموزان آلمانی رایگان شد

شهرداری دسائو آلمان برای تشویق والدین برای استفاده فرزندانشان از حمل‌ونقل عمومی و همچنین کاهش آلودگی هوای ناشی از ترافیک، این خدمات را برای دانش‌آموزان دبستانی تا دبیرستانی رایگان کرد؛ آن‌ها می‌توانند فارغ از مسیر مدرسه برای مقاصد دیگر نظیر رفتن سینما نیز از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی شهر روسلاو - دسائو آلمان یک پروژه آزمایشی را راه اندازی کردند که حمل‌ونقل عمومی را برای دانش‌آموزان تمام مقاطع رایگان می‌کند.

این طرح برای بررسی امکان‌سنجی مالی دائمی کردن این طرح و همچنین بررسی اثرات کیفی آن بر تراکم جاده‌ها در نظر گرفته شده است. این تصمیم همچنین بخشی از تلاش‌های شهر برای کاهش انتشار کربن با ارائه جایگزینی مناسب برای خودروها است.

حمل و نقل عمومی برای دانش‌آموزان آلمانی رایگان شد

این پروژه از اول نوامبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ اجرا می‌شود و دانش آموزان می‌توانند بدون توجه به اینکه با دوستان به مدرسه یا مثلاً به سینما می‌روند، از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند؛ تنها "دانش‌آموز" بودن شرط بهره بردن از این طرح است. این پروژه حدود ۳۶۰ هزار یورو برای دولت هزینه دارد.

مزایای این طرح فقط شامل کودکان و نوجوانان مدرسه‌ای نمی‌شود بلکه به طور غیر مستقیم با کاهش تعداد ماشین والدینی که خود را مسئول رساندن بچه‌ها به مدرسه می‌دانند، باعث افزایش سرعت بخشیدن به جابه‌جایی سایرین برای رسیدن به مقاصد مختلف در سراسر شهر می‌شود و البته مهم‌تر از آن کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را به همراه دارد. به همین دلیل است که حرکت به سمت حمل‌ونقل عمومی رایگان برای دانش‌آموزان مدرسه، بخشی از تلاش شهرداری برای کاهش انتشار CO2 است که به ترافیک مربوط می‌شود.

برای افزایش تمایل والدین به استفاده فرزندانشان از سیستم حمل‌ونقل عمومی، مسئولان ظرفیت کلی را به طور چشمگیری افزایش داده‌اند تا علاوه بر راحتی، سلامت کودکان نیز تضمین شود.

مسئولان با بررسی و تحلیل داده‌های مرتبط با رفت و آمد مسافران، قصد تنظیم برنامه و مسیر حمل‌ونقل عمومی به نفع دانش‌آموزان را دارد تا نهایت کاربرپسندی را اعمال کند. مقامات امیدوارند که حمل‌ونقل عمومی رایگان پس از اتمام دوره آزمایشی تداوم داشته باشد.

حمل و نقل عمومی برای دانش‌آموزان آلمانی رایگان شد

کد خبر 532764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.