تلویزیون، بار دیگر از ایران درودی یاد می‌کند

مستند «از میان مردگان» ساخته غلامعباس فاضلی درباره نقاش فقید، ایران درودی، امشب ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، از میان مردگان، این مستند ۳۰ دقیقه‌ای در سال ۱۳۷۷ با موضوع شناخت احوال و آثار ایران درودی، نقاش معاصر ایرانی ساخته شد.

این مستند یکی از فیلم‌های مجموعه ۱۴ قسمتی "لوح سفید، لکه رنگ" است که به تهیه کنندگی سارا طاهر مقدس با موضوع زندگی هنری نقاشان معاصر ایرانی تولید شده است.

مستند از میان مردگان به شرح دغدغه‌های ذهنی، کابوس‌ها و رویاهای ایران درودی به روایت خود او می‌پردازد. در این فیلم مثل سایر فیلم‌های این مجموعه مستند، هیچکس جز خود نقاش، درباره خودش سخن نمی‌گوید و از گفت وگو با دوستان و همکاران شخص هنرمند هیچ اثری نیست؛ هیچ لوح تقدیر یا جایزه‌ای در برابر دوربین این مستند قرار نگرفته و صرفاً شخص ایران درودی و تابلوهای وی، به تماشاگران نشان داده می‌شود.

مستند از میان مردگان در جشنواره فیلم‌های آموزشی تربیتی رشد و هفته فیلم فروغ برنده جایزه ویژه هیئت داوران شده است. این مستند جزو اولین مستندهایی است که درباره این بانوی هنرمند تولید شده است.

ایران درودی، هنرمند نقاش برجسته معاصر کشورمان، پس از تحمل سه ماه بیماری، جمعه، هفتم آبان ماه، درگذشت. پیکر این هنرمند امروز سه‌شنبه (یازدهم آبان ماه) تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

کد خبر 532755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.