چرا کودکان دز کمتری از واکسن کرونا را دریافت می‌کنند؟

متخصصان معتقدد از آنجایی که کودکان جثه کوچکی دارند به دز کمتری از واکسن کرونا نیاز دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا تصمیم گرفتند به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید -۱۹ میزان تأثیرگذاری واکسن‌ها بر کودکان مطالعات و بررسی‌های لازم را انجام دهند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در حال بررسی اطلاعات به دست آمده برای تأیید واکسیناسیون کودکان است.

محققان اعلام کرده‌اند که کودکان باید دز کمتری از واکسن کرونا را دریافت کنند، دز واکسن مورد نیاز برای هر بزرگسال ۳۰ میکروگرم است در حالی که این مقدار برای کودکان بین پنج تا ۱۱ سال فقط ۱۰ میکروگرم است. پژوهشگران در حال بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن کرونا بر کودکان کمتر از پنج سال هستند و اعلام کرده‌اند که این گروه از افراد فقط به سه میکروگرم از واکسن کرونا نیاز دارند. البته لازم است بررسی‌های و مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

به گفته محققان، بدن کودکان کوچک‌تر است، بنابراین نسبت به بزرگسالان به دز کمتری از واکسن کرونا نیاز دارد، افراد باید کمترین دز لازم برای تحریک پاسخ ایمنی را دریافت کنند. لازم به ذکر است که والدین نباید وزن بدن و شاخص توده بدنی (BMI) کودکان خود را عاملی برای دریافت واکسن کرونا در نظر بگیرند.

کد خبر 532630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.