اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان برگزار شد

ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان در تهران با بیان اینکه پرداختن به بهداشت روان و پیش‌گیری از ابتلاء و درمان بیماری‌های روانی و توان بخشی یکی از مهمترین بیماری‌های شایع در عصر کنونی است اظهار کرد: با عنایت به شیوع بیماری‌ها به ویژه زمانی که دنیا با بیماری خطرناکی به نام کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند، عوارض و پیامدهای آن در سلامت روان انسان‌ها انکارناپذیر است.

وی افزود: حوزه سلامت روان نیازمند توجه جدی در ابعاد مختلف بوده و تشخیص مراقبت و پیگیری شاخص‌های آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: ششمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس روان با سه موضوع آزاد، سلامت روان و کرونا برگزار شد که ۳۰ هزار اثر از چهار هزار عکاس از ۸۲ کشور جهان با حضور هیئتی بین‌المللی داوری شد.

محمدرضا صائینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان و دبیر جشنواره نیز اظهار کرد: برندگان این دوره کشورهایی از جمله هنگ کنگ، مجارستان، مالزی، ایرلند، روسیه، اسپانیا، ترکیه، ویتنام و ایران است.

وی افزود: ۶۸ درصد شرکت کنندگان از کشورهای خارجی بودند و در دوره ششم برای برندگان نه هزار یورو جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

دبیر ششمین جشنواره عکس سلامت روان با اشاره به اینکه در جشنواره دوره پنجم و ششم موفق به کسب فیاب فدراسیون جهانی عکاسان شده‌ایم، گفت: جشنواره عکس سلامت روان به عنوان رکورد دار جشنواره‌های عکس دنیا شناخته شده است.

کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز با بیان اینکه سلامت روان یکی از شاخص‌های رشد و پویایی یک ملت است اظهار کرد: آموزش، توانمندسازی و ارتقای دانش و نگرش مردم و همچنین ترویج سطح زندگی سالم و متناسب با فرهنگ مسئولان کشور یکی از مهمترین مأموریت‌های حوزه سلامت روان است.

وی با تاکید بر اینکه حیطه سلامت روان، همسنگ سلامت جسم وارد آگاهی اجتماعی نشده و پا به پای هم ورود پیدا نکرده است، یادآور شد: جشنواره‌ای که مسائل مربوط به سلامت روان را از طریق ابزار هنری نظیر عکس یاری می‌کند، سطح تأثیرگذاری را به لحاظ داشتن رابطه عمیق، افزایش می‌دهد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: هنر، محصول الهام و در آمیخته با معنای زبانی و تشبیه جهان بوده که درک عمیق‌تری را در وجود انسان بر جای می‌گذارد و در بیان واقعیت‌های جامعه نقش بسزایی دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: این اقدام بزرگ بین‌المللی تلاش دارد تا با زبان عکاسی، نمادهای سلامت روان از جمله انگیزه شادی، نشاط، اندوه، آرامش و اضطراب را با تصاویر زیبا آشکار کند.

کد خبر 532356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.