راه‌اندازی مدرسه جمهوری اسلامی ایران در بغداد

سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در سفر به کشور عراق، از راه‌اندازی مدرسه جمهوری اسلامی ایران در بغداد خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، میترا تیموری در سفر به عراق ضمن بازدید از مدارس ایرانی این کشور، در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، بر اهمیت مدارس خارج از کشور به عنوان پایگاه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اهتمام وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت این مدارس تاکید کرد و گفت: توسعه مدارس ایرانی در مناطقی که ایرانیان حضور دارند، یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است و برای تقویت این مدارس به حمایت و همکاری سایر دستگاه‌ها نیاز داریم.

وی افزود: خوشبختانه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، آمادگی کامل برای راه اندازی مدرسه ایرانی در بغداد را اعلام کرده است که با توجه به اهمیت وجود این مدارس، مقدمات راه اندازی این مدرسه به سرعت در حال انجام است.

سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: نباید فراموش کنیم راه اندازی مدرسه ایرانی در بغداد نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و سایر نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط است.

تیموری در سفر خود به عراق، ضمن بازدید از مکان در نظر گرفته شده برای مدرسه بغداد، از راه اندازی قریب‌الوقوع این مدرسه خبر داد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در ۵۷ شهر از ۳۷ کشور، مدرسه داریم. از این مدارس ۶۵ مدرسه دولتی، ۱۲ مدرسه غیردولتی و چهار مدرسه بین‌المللی است و تاکنون تعداد ۱۱ هزار و ۱۱۸ دانش‌آموز در آنها ثبت نام کرده اند.

کد خبر 532335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.