اسپو فنلاند پایدارترین شهر اروپا می‌شود

شهرداری اسپوی فنلاند با ارائه خطوط مشی جدید خود قصد دارد در زمینه‌های اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی به پایدارترین شهر اروپا تبدیل شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر اسپو استراتژی شهرداری برای سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۵ را تصویب کرد؛ این طرح با عنوان رسمی «داستان اسپو» توسط تمام مدیران شهرداری و اهالی شهر تهیه شده است و مهم‌تر اینکه برای بهبود اقتصاد، کمک به دستیابی به بی طرفی اقلیمی و اصلاح خدمات بهداشتی و اجتماعی طراحی شده است.

جای تعجب نیست که استراتژی "داستان اسپو" بسیار جسورانه و جاه‌طلبانه است. در حالی که این شهر فنلاندی دو هدف اصلی و روشن (بازیابی از بحران کووید و بهبود خدمات بهداشتی) برای سال آینده دارد، در مجموع چند محور را برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۵ ترسیم کرده است؛

تبدیل شدن به:

  • شهر برتر برای فرهنگ و آموزش در فنلاند
  • یک مرکز بین‌المللی جذاب برای کارآفرینی و نوآوری
  • شهر برگزیده فنلاند برای یکپارچگی جامعه
  • مرکز دوستدار محیط زیست و مکانی امن برای زندگی

و همچنین

  • دستیابی به اصل کربن‌خنثی تا سال ۲۰۳۰
  • و پایدار شدن اقتصاد و ارائه نرخ‌های مالیاتی رقابتی

شهردار اسپو در این رابطه گفته است: "این رویکردها به ما کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را به سمت هدف خود برای تبدیل شدن به ماندگارترین شهر اروپا در همه زمینه‌های پایداری از نظر اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی معطوف کنیم. "

همانطور که قبلاً ذکر شد، این استراتژی تنها توسط کارکنان و مسئولان شهر پدید نیامده است، بلکه ساکنان در توسعه آن نقش داشتند چرا که به طور خاص، شهروندان به نظرسنجی‌های مختلفی پاسخ دادند و ایده‌های خود را برای آینده شهر به اشتراک گذاشتند. بر اساس گزارش‌ها، بیشتر پیشنهادها مربوط به طبیعت محلی، ایمنی و رفاه بود. شهردار نیز اعلام کرده است که بسیاری از ایده‌های شهروندان در "داستان اسپو" ادغام شده است.

اسپو فنلاند پایدارترین شهر اروپا می‌شود

کد خبر 532315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.