طغیانی: دولت اقدام جدی در خصوص احیای زاینده‌رود انجام نداده است

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان اصفهان در خصوص مشکلات زاینده رود از وزیر نیرو و رئیس جمهور برای سفر به اصفهان دعوت کردند، اما متأسفانه دولت سیزدهم هنوز اقدام جدی در خصوص احیای زاینده‌رود انجام نداده است.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت فرونشست اصفهان و زاینده‌رود اظهار کرد: متأسفانه آبخوان به سرعت در حال تخلیه شدن بوده و این موضوع آثار و صدمات زیست محیطی جدی به همراه دارد؛ به همین دلیل متوقف کردن برداشت از آبخوان نیازمند زیرساخت قانونی است.

وی افزود: جریان نداشتن زاینده‌رود باعث شده که لایه‌های زمین به مرور زمان متراکم شود؛ به همین دلیل لازم است حقابه محیط زیستی تالاب و آبخوان تأمین شود؛ زیرا در غیر این صورت سکونت شهروندان اصفهان و تمامی تأسیسات شهری و خط مترو در معرض نابودی قرار می‌گیرد و صدمات جبران ناپذیری را بر جای خواهد گذاشت.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرونشست زمین خسارات جبران ناپذیری را به ابنیه تاریخی شهر اصفهان وارد خواهد کرد که لازم است پیگری‌های لازم برای متوقف کردن برداشت از آبخوان انجام شود.

طغیانی خاطرنشان کرد: جریان زاینده‌رود تنها مختص به مباحث کشاورزی نیست، بلکه جریان این رودخانه باعث ایجاد رطوبت در لایه‌های زمین و کند شدن میزان فرونشست خواهد شد.

وی یادآور شد: نمایندگان اصفهان در خصوص مشکلات زاینده‌رود از وزیر نیرو و رئیس جمهور برای سفر به اصفهان دعوت کردند، اما متأسفانه دولت سیزدهم هنوز اقدام جدی در خصوص احیای زاینده‌رود انجام نداده است.

کد خبر 531971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.