بسیاری از دانش‌آموزان استثنایی در شبکه شاد احراز هویت نشدند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اصفهان گفت: شبکه شاد هنوز برای استفاده بسیاری از دانش‌آموزان استثنایی احراز هویت نشده است و برای اینکه همکاران زمان را از دست ندهند از بسته‌های آموزشی استفاده کرده و آموزش را انجام می‌دهند، به مدیران مدارس نیز اعلام شده است اطلس یادگیری را رصد کنند.

محسن الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت مدارس استثنایی در سطح استان اصفهان اظهار کرد: تاکنون تعداد چهار هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی ثبت‌نام شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود آمار دانش‌آموزان به دلیل اینکه سنجش دانش‌آموزان هنوز ادامه دارد به پنج هزار نفر نیز برسد؛ در حال حاضر ۱۲۳ مدرسه مستقل دانش‌آموزان استثنایی در استان فعال است.

وی با بیان وضعیت بازگشایی حضوری مدارس استثنایی در استان اصفهان افزود: در هر منطقه و ناحیه شرایط و مدیریت بازگشایی مدارس استثنایی را بر اساس نوع رنگ‌بندی منطقه و ناحیه، به مدیران واگذار کردیم و مدیر هر منطقه و ناحیه‌ای بر مبنای تفویض اختیار و با توجه به شرایط رنگ‌بندی می‌تواند مکاتبات لازم و گرفتن مجوز برای بازگشایی حضوری مدارس را داشته باشد.

بسیاری از دانش‌آموزان استثنایی شرایط دریافت واکسن را ندارند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اصفهان در خصوص واکسینه شدن دانش‌آموزان مدارس استثنایی، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از دانش‌آموزان مدارس استثنایی به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای که دارند هنوز شرایط دریافت واکسن را ندارند اما اطلاع‌رسانی لازم در این حوزه به وسیله مدیران مدارس به خانواده‌های این دانش‌آموزان انجام شده است تا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند و سریع‌تر فرزندشان واکسینه شود تا اگر شرایط حضوری مدارس فراهم شد بتوانند در مدارس حضور داشته باشند.

الماسی در خصوص وضعیت دسترسی دانش‌آموزان استثنایی به شبکه شاد اظهار کرد: شبکه شاد هنوز برای استفاده بسیاری از دانش‌آموزان استثنایی احراز هویت نشده است و برای اینکه همکاران زمان را از دست ندهند از بسته‌های آموزشی استفاده کرده و آموزش را انجام می‌دهند، امیدواریم امسال برای دانش‌آموزان استثنایی هم احراز هویت اتفاق بیفتد تا مشکلات سال قبل را نداشته باشند.

وی ادامه داد: سال گذشته با همه‌گیری ویروس کرونا شبکه شاد عملاً برای دانش‌آموزان نابینا قابل استفاده نبود و برای بهره بردن از آموزش مجازی در این شبکه مشکلات زیادی داشتند. اطلس یادگیری امسال هم برای آموزش بهینه به دانش‌آموزان استثنایی برقرار است.

طراحی اطلس یادگیری / دریافت نکردن کتاب به دلیل مشکلات سامانه‌ای

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اصفهان، گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید اطلس یادگیری طراحی و به مدیران مدارس هم اعلام شد که این اطلس یادگیری را رصد کنند و اگر نیاز است دانش‌آموزان به صورت حضوری یا غیرحضوری آموزش ببیند حتماً تحت نظر داشته باشند و برای خانواده‌هایی که امکان استفاده از سخت افزار برای دانش‌آموزانشان فراهم نیست از بسته‌های مکمل آموزشی استفاده کنند.

الماسی در مورد بدون کتاب ماندن عده‌ای از دانش‌آموزان استثنایی در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: همه دانش‌آموزان استثنایی اصفهان برای سال تحصیلی جدید بدون کتاب نمانده‌اند. در بین پایه‌های ورودی و دانش‌آموزانی که از مدارس عادی به استثنایی آمدند و یا دانش آموزان استثنایی که به مدارس عادی رفته‌اند، تعدادی هنوز کتاب درسی ندارند.

وی اظهار کرد: در مدارس استثنایی قریب به ۱۵۰ تا ۱۷۰ دانش‌آموز بوده‌اند که به دلیل مشکلات سامانه «سیدا» اطلاعات آنها به‌روزرسانی نشده است و کتاب دریافت نکرده‌اند. از روزی که مشکلات ثبت‌نام دانش‌آموزان در این سامانه برطرف شود و اطلاعات آنها به‌روزرسانی شود حدود ۲۰ روز بعد کتاب‌های درسی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

خانواده‌ها واکسیناسیون دانش‌آموزان را جدی بگیرند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اصفهان به خانواده‌ها، توصیه کرد: با توجه وضعیت بازگشایی مدارس از نیمه آبان ماه و ابتدای آذرماه به صورت حضوری باید خانواده‌ها واکسیناسیون دانش‌آموزان را جدی بگیرند و اجازه دهند دانش‌آموزان در شرایط حضوری به مدرسه بروند.

الماسی، تاکید کرد: آموزش حضوری علاوه بر افزایش یادگیری دانش‌آموزان بر روی جنبه‌های روحی و روانی آنها نیز تأثیر مثبت دارد و مهارت‌های اجتماعی را توسعه می‌دهد و موجب پرداختن به بعد اجتماعی دانش‌آموزان مدارس استثنایی نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: با آموزش حضوری بسیاری از ناهنجاری‌ها اصلاح می‌شود و دانش‌آموزان در کنار یکدیگر تمرین کرده و در مسیر تعلیم و تربیت حرکت می‌کنند. بدون شک فعالیت آموزش و پرورش تنها ابعاد آموزشی نیست و بخش پرورشی نیز مهم است که از طریق آموزش حضوری می‌توان این حوزه را پررنگ‌تر کرده و به آن بپردازیم.

کد خبر 531937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.