درمان آلرژی و آسم با مصرف "آلو"

یک متخصص طب سنتی گفت: آلو دارای ویتامین‌هایی از جمله A ،B ،B2 و C است و حاوی مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، فلوئور و گوگرد است که مصرف آن در درمان بیماری‌های کبدی بسیار موثر است.

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مصرف آلو، اظهار کرد: طبع آلوی شیرین سرد است؛ البته طبع برگ آن نیز سرد و خشک است. برای درمان یبوست مصرف دانه آلو و انجیر به همراه آب در وعده صبح به صورت ناشتا و یا آخر شب بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: آلو دارای ویتامین‌هایی از جمله A ،B ،B2 و C و حاوی مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، فلوئور و گوگرد است و مصرف آن در درمان بیماری‌های کبدی بسیار مؤثر است و بهتر است در وعده‌های صبح و عصر میل شود. البته آلوی تازه یا خیس کرده در این مورد بهتر است.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف آلو برای تنظیم چربی خون مفید است، تصریح کرد: آلو دفع کننده اوره، اسیداوریک و چربی خون است؛ برای این منظور بهتر است این میوه صبح ناشتا به‌صورت خیس مصرف شود. افرادی که بیماری قند دارند سعی کنند همیشه آلو بخورند، چرا این میوه برای تنظیم قند خون نیز مفید است.

رفع کم خونی با مصرف آلو

وی با اشاره به اینکه آلو برای رفع گرفتگی عروق مؤثر است، اضافه کرد: آلو برای درمان بیماری آسم، سرفه و تنظیم قاعدگی بسیار مؤثر است، افرادی که کم خون هستند، نیز می‌توانند برای رفع کم خونی خود آلو را به صورت خیس کرده در وعده صبح میل کنند.

یوسفیان خاطرنشان کرد: افرادی که در زندگی شکست‌هایی خورده‌اند و این شکست‌ها باعث ضعف عمومی بدن آنها شده، می‌توانند آلو را صبح ناشتا استفاده کنند، زیرا برای درمان ضعف عمومی بدن مناسب است. برای درمان سردردهای گرم، مصرف آلوی تازه یا خشک قبل از غذا مؤثر خواهد بود، آلو برطرف کننده صفرا است و آن را از بین می‌برد. در تابستان می‌توان شربت خاکشیر و آلو را در وعده صبح میل کرد.

وی با بیان اینکه این میوه برطرف کننده تشنگی و حرارت بدن است، اضافه کرد: افرادی که به خاطر غلبه صفرا آشفته حال هستند شب وقت خواب از آلوی خیس کرده استفاده کنند؛ همچنین آلوی وحشی برای معده مضر است.

آلو بخارا از بین برنده کرم معده

این متخصص طب سنتی گفت: برای خرد کردن سنگ مثانه از صمغ آلو می‌توان استفاده کرد، مالیدن آلو به چشم باعث افزایش دید می‌شود؛ البته با احتیاط مصرف شود چون ممکن است آلوده باشد. برای دفع کِرم‌های معده آب آلو بخارا به صورت ناشتا تأثیرگذار خواهد بود البته تمام این موارد باید توسط متخصص طب سنتی تجویز و مصرف شود.

وی با اشاره به خواص آلو برای تقویت لثه، تصریح کرد: برای درمان ورم گلو و تقویت لثه از پخته و جوشانده برگ و ساقه آلو به صورت غرغره می‌توان بهره گرفت، البته این میوه برای سرد مزاجان و افرادی که نفخ شکم دارند، مضر است.

یوسفیان با بیان اینکه آلو بوی بد دهان را از بین می‌برد، تاکید کرد: برای درمان جوش‌های جلدی و درمان خارش و آلرژی؛ آلو را با کمی سرکه پخته و سپس روی جوش‌ها بگذارید. همچنین آلو، دردهای فصلی را تسکین داده و برطرف کننده درد مفاصل است؛ مالیدن آلو به صورت ماسک می‌تواند ضد لک مؤثری باشد. مصرف آلوی خیس کرده برفک‌های دهان را از بین می‌برد.

کد خبر 531931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.