ورزش و جوانان از نقشه جامع ورزشی شهر پیروی کند / سرانه ورزشی تبریز ۱۶ سانتی‌متر است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه سرانه ورزشی موجود شهر تبریز با کسر مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) ۱۶ سانتی‌متر است، گفت: اگر ما نقشه جامعی برای آینده تبریز ترسیم می‌کنیم، نقاشی نکشیده‌ایم و انتظار داریم ورزش و جوانان اقداماتی در این زمینه انجام دهد.

به گزارش ایمنا، فریدون بابایی‌اقدم در جلسه شورای شهر تبریز اظهار کرد: مساحت کل مجموعه‌های ورزشی تبریز ۲۰۶ هکتار است که با کسر ۱۹۰ هکتار مجموعه ورزشی یادگار امام (ره)، تنها ۱۶ هکتار کاربری ورزشی در سطح شهر باقی می‌ماند که متناسب با جمعیت شهر نیست.

وی افزود: شورای استاندارد آئین‌نامه شهرسازی حداقل سرانه ورزشی برای شهروند را یک متر و ۲۰ سانتی‌متر اعلام کرده است.

نایب رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر تصریح کرد: ۶۲۱ هکتار در برنامه جامع تبریز برای سرانه ورزشی در نظر گرفته‌اند که قرار است ۱۵۱ هکتار آن در شهرک شهید صیاد شیرازی احداث شود.

وی گفت: با این اوصاف موافق این موضوع هستم که در دوره‌های پیشین اقدامات خوبی صورت نگرفته است، اما متولی این امر سازمان ورزش و جوانان است.

بابایی‌اقدم ادامه داد: اگر ما نقشه جامعی برای آینده تبریز ترسیم می‌کنیم، نقاشی نکشیده‌ایم و انتظار داریم ورزش و جوانان اقداماتی در این زمینه انجام دهد.

وی تأکید کرد: باید از وزارت مسکن و شهرسازی بخواهیم این لکه‌گذاری موجود در طرح جامع را در اختیار ورزش و جوانان، شهرداری و یا هر نهاد دیگر که قصد توسعه اماکن ورزشی را دارد، بگذارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با انتقاد از تغییر کاربری صورت گرفته در اراضی با کاربری ورزشی، خاطرنشان کرد: قطعاتی که برای کاربری ورزشی در نظر گرفته شده بود، پرونده آنها به‌صورت ساخت و ساز غیرمجاز در ماده صد مطرح است که آمار و ارقام نگران‌کننده‌ای دارد.

وی یادآور شد: نیازمند بازنگری در سیاست‌های کلی ورزش استان و شهر تبریز هستیم.

کد خبر 531611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.