آمادگی شهرداری تبریز برای تبدیل مجموعه یادگار امام (ره) به شهرک ورزشی

شهردار تبریز در آستانه سفر رئیس جمهوری، مشکلات و نیازهای این شهر را در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر با نمایندگان مجلس تشریح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار امروز _دوشنبه نهم خردادماه_ در جلسه علنی عصر امروز شورای اسلامی شهر تبریز که با حضور نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص موضوع حاشیه‌نشینی به‌تازگی با حضور استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی درباره اختصاص ۱۳۵ هکتار از شهرک جوانان به شهرداری صورتجلسه‌ای امضا کردیم که بر این اساس مقرر شد برای اجرا، مالکیت زمین به شهرداری واگذار شود.

وی ادامه داد: در بحث تکالیف دستگاه‌ها در برنامه ششم، یکی از موضوعات، هوشمندسازی است، اما اکثر دستگاه‌ها در این مورد کارکردی ندارند، در بازآفرینی شهری نیز دولت وظایفی دارد، اما یک درصد نیز نقش ایفا نمی‌کند، لذا باید تکالیف دستگاه‌ها احصا و گزارش‌گیری شود.

شهردار تبریز ادامه داد: رینگ چهارم شهر برای توسعه پنجاه سال آینده مهم است زیرا در غیر این صورت شاهد شکل‌گیری حاشیه وحشتناک در جنوب شهر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه قرارداد ارزی در خط دو قطار شهری مشکل است، گفت: در این خصوص به‌تازگی از وزیر اقتصاد دستور گرفته‌ایم.

هوشیار افزود: سال گذشته باید از محل جرایم رانندگی ۱۰۰ میلیارد تومان دریافت می‌کردیم، اما هیچ رقمی پرداخت نشد؛ همچنین ۱۴ سال از پروژه تالار شهر در بغل لاله پارک می‌گذرد، اما این پروژه همچنان معلق مانده است که لازم است تکلیف این پروژه نیز تعیین شود.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت تکمیل و بهره‌برداری کامل مجموعه ورزشی یادگار امام (ره)، گفت: مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) ۲۰۰ هکتار در محدوده شهر است که قابلیت تبدیل به یک شهرک ورزشی را دارد.

شهردار تبریز تاکید کرد: با توجه به برندینگ تراکتور، اگر مالکیت مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) به شهرداری داده شود، شاهد مشارکت سرمایه‌گذاران و رونق آن فضا خواهیم بود، اما اگر مورد غفلت واقع شود این مجموعه بزرگ نیز از دست می‌رود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات جدی، ضوابط سختگیرانه است که میراث فرهنگی در تبریز اعمال می‌کند. قلب تبریز به خرابه و نخاله‌گاه تبدیل شده است و باید تصمیمات جدی برای احیای این بافت گرفته شود.

هوشیار با اشاره به مشکلات و نیازهای شهر تبریز در آستانه سفر رئیس جمهوری، گفت: شهر تبریز سال گذشته ۱۱۰ کشته رانندگی در داخل شهر داده است. شرکت‌های بیمه به تکالیف خود برای رفع خطر از نقاط حادثه خیز عمل نمی‌کنند و ما بار اقداماتی مثل نصب دوربین‌ها، کار پیشگیری از این حوادث را به عهده می‌گیریم.

وی افزود: لازم است تا نمایندگانی در رابطه با رویدادهای بین‌المللی داشته باشیم و هر سال چند رویداد بین‌المللی در تبریز برای معرفی ظرفیت‌های شهرمان داشته باشیم.

کد خبر 578743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.