امکان ثبت سفارش کتب درسی تک جلدی فراهم شد

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان گفت: برای سهولت دسترسی دانش‌آموزان و معلمان به کتب درسی تک جلدی، بخش توزیع تک جلدی سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی امکان ثبت سفارش تک جلدی کتاب‌ها را برای دانش‌آموزان و معلم‌ها از سوم آبان ماه فراهم کرده است.

علیرضا عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز ثبت سفارش تک جلدی کتب درسی، اظهار کرد: برای تهیه تک جلدی کتب درسی، دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی و معلمان می‌توانند از طریق مراجعه به بخش تک جلدی سامانه irtextbook.ir اقدام به سفارش کتاب درسی دوره‌های تحصیلی ابتدایی، دوره‌های اول و دوم متوسطه نظری و کتاب‌های عمومی فنی و حرفه‌ای و کاردانش کنند.

امکان ثبت سفارش کتب درسی تک جلدی از سوم آبان ماه

وی اضافه کرد: برای سهولت دسترسی دانش‌آموزان و معلمان به کتب درسی تک جلدی، بخش توزیع تک جلدی سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی امکان ثبت سفارش تک جلدی کتاب‌ها را برای دانش‌آموزان و معلم‌ها از سوم آبان ماه فراهم کرده است.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: بسته‌های سفارشی از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و بر اساس آدرس اعلام شده در سایت و ثبت سفارش نهایی به دانش‌آموزان و معلمان به متقاضی درب منزل تحویل داده می‌شود.

عابدی تاکید کرد: این سامانه برای ثبت سفارش تک جلدی کتب درسی تا اسفندماه باز خواهد بود، اما مشخص نیست زمینه توزیع کتاب‌های تک جلدی تا چه زمانی برای متقاضیان فراهم باشد، بنابراین افرادی که درخواست سفارش تک جلدی کتب درسی دارند بهتر است هر چه سریع‌تر ثبت سفارش را انجام دهند تا کتب درسی به آنها تحویل داده شود.

به روزرسانی اطلاعات در سامانه «سیدا» و توزیع کتب درسی

وی با تاکید بر اینکه کتب درسی برای اکثر دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید توزیع شده است، گفت: در مقاطع ابتدایی و متوسطه در مواردی برای توزیع کتاب‌های درسی کسری‌هایی وجود داشته است و برای تعدادی از دانش‌آموزان که قبلاً اطلاعات آنها در سامانه «سیدا» ثبت نشده بود و یا جابجایی مدرسه داشته‌اند و ثبت اطلاعات را به روزرسانی کرده‌اند، توزیع کتاب‌های درسی برای این گروه از دانش‌آموزان نیز در حال انجام است.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی مطابق پیش‌بینی‌های اولیه نبوده است و امسال بیش از آمار پیش‌بینی شده برای مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و یکی از دلایل این اتفاق پذیرش دانش‌آموزان اتباع در مدارس استان اصفهان بوده است.

پذیرش دانش‌آموزان اتباع و بالا رفتن میزان تقاضا برای کتب درسی

عابدی اظهار کرد: با توجه به مشکلات کشور افغانستان و مهاجرت اتباع این کشور به ایران، استان اصفهان نیز پذیرای دانش‌آموزان برای تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی بوده است، بنابراین با بالا رفتن میزان تقاضا برای چاپ کتب درسی مشکلاتی وجود داشت.

وی تصریح کرد: روند چاپ کتب‌ها صورت گرفته و در چند روز گذشته کتاب‌ها به مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان ارسال شده و اکنون مدیران مدارس در حال توزیع کتاب‌های درسی بین دانش‌آموزان اتباع مقطع ابتدایی و متوسطه هستند.

کد خبر 531320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.