اصلاحات و اقدامات شهرداری اصفهان در حوزه نیروی انسانی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: آنچه در حال حاضر بخشنامه‌های ابلاغی بازرسی کل و وزارت کشور تاکید می‌کند، ممنوعیت هرگونه بکارگیری نیروی جدید در قالب قراردادهای استخدام تمام وقت، کار معین یا حجمی با توجه به نیروهای مازاد در شهرداری است.

سعید ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری در این دوره مدیریت شهری، اظهار کرد: از جمله مهمترین برنامه‌ها در ادامه اقدامات گذشته در حوزه اداره کل برنامه و بودجه، تقویت ارتباط سیستمی بین برنامه میان‌مدت و بودجه سالانه است، در واقع در نظر داریم به موضوع تکمیل شاخص‌های برنامه در قالب پروژه‌های منطقه‌ای ورود پیدا کنیم.

وی ادامه داد: همچنین توسعه و تقویت ارتباطات سیستمی بین داده‌های سازمان‌ها و معاونت‌ها با سامانه داشبورد مدیریتی شهرداری اصفهان موسوم به رصا (رصد اطلاعات) نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه در حوزه نظام مدیریت و ارزیابی عملکرد اقدامات خوبی انجام شده که در صدد تقویت و تکمیل آنها هستیم، افزود: به منظور تحقق پروژه‌ها کنترل و نظارت مستمر خواهیم داشت، همچنین اقدامات تکمیلی برای سامانه مکانیزه بودجه انجام می‌شود.

ابراهیمی به پدیده فرونشست اشاره و تصریح کرد: در ارتباط با پدیده فرونشست زمین نیز کارگروهی تشکیل و انجام مطالعاتی تعریف شده تا معاونت برنامه‌ریزی از منظر حوزه برنامه‌ریزی به این موضوع ورود پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه در نظر داریم حوزه توسعه زیرساخت‌های داده مکانی شهر را تقویت کنیم، گفت: رصدخانه شهری را به عنوان یک فعالیت ویژه و خاص دنبال خواهیم کرد.

فعال‌سازی و تقویت شورای عالی فناوری اطلاعات و ارتباطات

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اداره کل نوسازی و تحول اداری، اصلاح و بازنگری چارت را در شهرداری و سازمان‌های وابسته در حد معقول دنبال خواهیم کرد و موضوعات تعالی و پروژه‌های بهبودی و ارتباط آن با فرایند برنامه‌ریزی را به طور جدی در دستور کار قرار می‌دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه دو حوزه بهبود و مستندسازی فرایندهای کاری و سپس مکانیزه شدن فرآیندها مورد توجه این معاونت است، اظهار کرد: در صدد تقویت شورای آموزش و ارتقای سطح کیفی دوره‌های آموزشی هستیم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه حوزه شاخصه‌های بهره‌وری و تعالی سازمانی در رابطه مستقیم با برنامه‌ریزی را منطبق بر هم تدوین خواهیم کرد، گفت: تحقق شهر هوشمند و شهرداری هوشمند در دستور کار قرار دارد در این راستا به جایگاه سازمان فاوا در شهر و شهرداری توجه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در صدد فعال‌سازی و تقویت شورای عالی فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم تا بتوانیم کمیته‌های تخصصی مرتبط با معاونت‌ها و نیازها و انتظاراتشان را در حوزه فاوا قوی‌تر تقویت می‌کنیم.

در شهرداری نیروی مازاد داریم

وی تصریح کرد: در حوزه سرمایه انسانی مباحثی همچون «تطبیق شغل و شاغل»، ارتقای افقی کارکنان، ساماندهی جا به جایی کارکنان و امور رفاهیات و ارزش کارکنان، تبدیل وضعیت و آئین‌نامه استخدامی که در حال حاضر در سطح دولت دنبال می‌شود، در دستور کار قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ادامه داد: آنچه در حال حاضر بخشنامه‌های ابلاغی بازرسی کل و وزارت کشور تاکید می‌کند، ممنوعیت هرگونه به‌کارگیری نیروی جدید در قالب قراردادهای استخدام تمام وقت، کار معین یا حجمی با توجه به نیروهای مازاد در شهرداری است.

وی با بیان اینکه در حوزه پژوهش نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده و شورای پژوهش در زمینه شناسایی و اولویت بندی نیازها کارهای خوبی انجام داده است، خاطرنشان کرد: تقویت این شورا و شناسایی نیازهای پژوهشی و کاربردی در دستور کار است، در این راستا در نظر داریم ارتباط را با دانشگاه‌ها و شبکه پژوهشگران تقویت و میزان حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی را افزایش دهیم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه در حوزه فناوری با شناسایی نیازهای فناورانه، تلاش می‌کنیم با شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اقدامات خوبی انجام دهیم، گفت: در حوزه خلاقیت نیز با توجه به اینکه «اصفهان شهر خلاق یونسکو» است، در راستای توسعه خلاقیت در بخش‌های مختلف شهرداری و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها فعالیت خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در حوزه مدیریت دانش نیز به پایگاه‌های اطلاعاتی که می‌تواند دانش آشکار و پنهان را در مجموعه مدیریت شهری مستندسازی کند، ورود کردیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه در حوزه تجربه‌نگاری و مستندات «تجربه شهر» نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده است، افزود: تجربه شهر به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص تجارب مدیریتی و اجرایی شهرداران سابق اصفهان است، در واقع تجربیات مدیرانی که در گذشته در حوزه‌های شهری اقدام و فعالیت انجام دادند، مستند و در اختیار مدیران فعلی قرار می‌گیرد.

کد خبر 531285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.