سلیمی: معلم نباید هیچ دغدغه معیشتی داشته باشد

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود مباحث حمایتی از آنها، از جمله اولویت‌های اصلی دولت باشد؛ زیرا برای تضمین توسعه و آینده کشور باید به پدیده آموزش و معیشت فرهنگیان نگاه ویژه داشته باشیم. معلم نباید هیچ دغدغه معیشتی داشته باشد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: این طرح یکی از خواسته‌های اساسی معلمان طی سال‌های اخیر بوده که پس از پیگیری‌های فراوان نهایتاً به مجلس یازدهم رسید و پس از بررسی در کمیسیون آموزش در صحن علنی مطرح و برخی از مواد آن به تصویب نمایندگان رسید، اما به منظور رفع ابهامات و ایرادات مجدداً به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده شد.

وی افزود: انتظار می‌رود کمیسیون آموزش هرچه سریع‌تر با حضور متخصصان و کارشناسان این حوزه، ایرادات را برطرف کند تا هرچه سریع‌تر این طرح نهایی و به صحن علنی مجلس باز گردد و مورد تأیید نمایندگان قرار بگیرد.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معلمان نقشی اساسی را در ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی کشور ایفا می‌کنند و انتظار می‌رود مباحث حمایتی از آنها، از جمله اولویت‌های اصلی دولت باشد؛ زیرا برای تضمین توسعه و آینده کشور باید به پدیده آموزش و معیشت فرهنگیان نگاه ویژه داشته باشیم. معلم نباید هیچ دغدغه معیشتی داشته باشد.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم دیدگاه حمایتی نسبت به معلمان دارد و قطعاً ایرادات برخی از نمایندگان نسبت به طرح رتبه‌بندی در راستای تأمین منافع و حقوق معلمان بوده که نیاز است تمامی ابعاد آن بررسی و پخته‌تر شود.

کد خبر 531263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.