۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
سنجش قند خون با Apple Watch Series 8

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که احتمالا Apple Watch Series 8 به حسگرهای جدیدی برای کنترل قند خون کاربران مجهز خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گجت‌های پوشیدنی به ویژه ساعت‌های هوشمند قادر است وضعیت سلامت افراد را تا حدودی نظارت کنند، اپل واچ نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طوری که گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت اپل در حال تولید حسگرهای مادون قرمز با طول موج کوتاه برای سنجش میزان قند خون کاربران به صورت غیر تهاجمی است. سطح گلوکز خون یکی از معیارهای متعدد سلامتی است که شرکت اپل به دنبال افزودن آن به اپل واچ است.

در حال حاضر اندازه گیری سطح گلوکز خون از طریق گرفتن نمونه خون و استفاده از دستگاه پزشکی انجام می‌شود، اما شرکت اپل به دنبال ایجاد قابلیتی غیر تهاجمی در این زمینه است. حسگرهای تهاجمی فعلی برای سنجش میزان گلوکز خون با استفاده از یک سوزن کوچک پوست را سوراخ می‌کند و نمونه خون مورد نظر را جمع آوری می‌کند.

گزارش‌های پیشین نیز نشان می‌دهد که شرکت اپل قصد دارد تا سال آینده میلادی قابلیت کنترل دمای بدن را نیز به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کند. بدین ترتیب، حسگرهایی در این گجت‌های پوشیدنی تعبیه می‌شود که می‌تواند تب را تشخیص دهد. به نظر می‌رسد که ساعت‌های هوشمند شرکت اپل علاوه بر اینکه قادر خواهند بود در آینده نزدیک فشار خون کاربران را اندازه‌گیری کنند، آپنه انسدادی خواب را نیز از طریق حسگر اکسیژن خون تشخیص می‌دهد. قطعاً استفاده از حسگرهای متعدد و پایش مداوم شاخص‌های سلامتی شارژدهی اپل واچ به شدت کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 531260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.