لزوم داشتن کارت واکسن کارکنان دولت از آبان‌ماه

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: با توجه به بخشنامه اداره استخدامی که ابلاغ شده است از اول آبان ماه باید همه کارکنان دولت واکسینه شده به محل کار خود مراجعه کنند و برای بازگشایی حضوری مدارس از ۱۵ آبان ماه باید ۸۵ درصد دانش‌آموزان واکسینه شوند.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین مصوبات جلسه ستاد کرونای استان، اظهار کرد: مطابق اعلام آمارهای نهایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان از موج پنجم کرونا عبور کرده‌ایم اما متأسفانه روند کند کاهش شیوع بیماری را داریم که وضعیت سطح استان را بسیار شکننده کرده است و هنوز هم توجه به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و رسیدن محور اساسی است، باید تلاش شود همه دستگاه‌های ذی ربط و اجرایی رعایت این موارد را در دستور کار کارکنان قرار دهند.

وی افزود: علاوه بر اجرای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به بخشنامه اداره استخدامی که ابلاغ شده است از اول آبان ماه باید همه کارکنان دولت واکسینه شده به محل کار خود مراجعه کنند و داشتن کارت واکسن کرونا ضروری است.

لزوم واکسیناسیون ۸۵ درصد دانش‌آموزان برای بازگشایی مدارس

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا، تصریح کرد: احتمال بازگشایی حضوری مدارس را از ۱۵ آبان ماه داریم و باید به میزان بالایی از تزریق واکسن کرونا برای سنین ۱۲ تا ۱۸ برسیم و در حال حاضر این آمار به ۵۴ درصد رسیده است.

غلامی تاکید کرد: برای بازگشایی حضوری مدارس یکی از الگوهای ارائه شده در جلسه ستاد کرونا تزریق واکسن به مرز بالای ۸۵ درصد از دانش‌آموزان است، بنابراین باید تلاش کنیم طی ۱۵ روز آینده حد نصاب واکسیناسیون ۵۴ درصدی دانش‌آموزان را به مرز ۸۵ درصد برسانیم.

وی ادامه داد: برای انجام این کار مقرر شد شهرستان‌هایی که در بخش واکسیناسیون نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال زیر متوسط استانی هستند ستادهای ویژه استانی هفته‌ای دو مرتبه تشکیل شود تا به آمار مورد نظر برسند.

الزامات قانونی برای واکسیناسیون صنوف / ‬پرهیز از عادی‌انگاری

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در مورد اعمال قوانین برای صنوف، اضافه کرد: در مورد صنوف قرار شد که یک هفته به آنها برای واکسینه شدن فرصت داده شود و بعد از یک هفته الزامات قانونی ماده ۲۸ نظام صنفی را اعمال خواهیم کرد، بنابراین اگر افرادی در صنوف واکسینه نشده باشند از یک سری امتیازها محروم می‌شوند.

غلامی، تاکید کرد: شهرستان‌هایی که آمار آنها از متوسط واکسیناسیون استانی پایین‌تر است، فرمانداران این شهرستان‌ها موظف شدند هفته‌ای یک یا دو جلسه ستاد شهرستانی را تشکیل داده و با انجام کار تبلیغاتی آمار واکسیناسیون خود را از حد متوسط به رقم بالاتری ارتقا دهند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا، گفت: در حال حاضر موج پنجم کرونا را پشت سر گذاشتیم اما شرایط فعلی استان و تعداد بیمارانی کرونایی که وجود دارد حاکی از آن بوده که آمارها باز هم از پیک چهارم یا سوم بالاتر است، بنابراین رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و پرهیز از عادی انگاری همچنان در دستور کار مصوبات ستاد کرونای استان قرار دارد.

کد خبر 530067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.