علائم جدی بیماری‌های ویروسی

بیماری‌های آنفلوآنزا، کووید-۱۹ و تب دانگ علائم مشترک زیادی دارند به همین دلیل تفاوت قائل شدن بین آن‌ها بسیار دشوار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بروز بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا و کووید -۱۹ در حال افزایش است؛ برخی افراد پس از مبتلا شدن به بیماری‌های ویروسی علائم شدید و جدی آن را تجربه می‌کنند به طوری که در بیمارستان بستری می‌شوند یا حتی جان خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین تشخیص به موقع بیماری بسیار اهمیت دارد، زیرا پیشرفت بیماری‌های ویروسی باعث می‌شود مشکلات جبران ناپذیری برای سلامتی افراد ایجاد شود.

بیماری‌های آنفلوآنزا، کووید -۱۹ و تب دانگ چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

بیماری‌های آنفلوآنزا، کووید -۱۹ و تب دانگ علائم مشترک زیادی دارند، به همین دلیل تفاوت قائل شدن بین آن‌ها بسیار دشوار است. یکی از راه‌های تشخیص قطعی بیماری کووید -۱۹ انجام دادن تست کرونا است. متخصصان معتقدند که نحوه بروز علائم در این بیماری‌ها متفاوت است و با در نظر گرفتن این موضوع می‌توان بیماری مورد نظر را تشخیص داد. علائم بیماری کووید -۱۹ به تدریج ظاهر می‌شود و معمولاً از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما علائم بیماری آنفلوآنزا به طور ناگهانی و همزمان رخ می‌دهد.

چه افرادی در معرض ابتلاء به بیماری آنفلوآنزا قرار دارند؟

زمانی که سیستم ایمنی بدن افراد به اندازه کافی قوی نباشد تا با عوامل بیماری‌زا مقابله کند، خطر ابتلاء به بیماری‌ها افزایش پیدا می‌کند. افراد بالای ۶۵ سال یا کسانی که دارای نقص ایمنی هستند بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری‌ها قرار دارند. هر چه سن افراد افزایش پیدا می‌کند، سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف‌تر می‌شود در این صورت خطر بروز علائم شدید و جدی بیماری‌ها افزایش پیدا می‌کند. بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های خود ایمنی، فشار خون بالا و کلسترول بالا خطر ابتلاء به بیماری‌های ویروسی را سه برابر می‌کند.

آیا تب بالا نشان دهنده بیماری تب دانگ است؟

بروز تب نشان می‌دهد که بدن فرد در حال مقابله با التهاب است؛ زمانی که فرد به بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا یا کووید -۱۹ مبتلا می‌شود معمولاً دمای بدن او افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که دمای بدن افراد به بیش از ۱۰۳ درجه فارنهایت برسد بیمار باید فوراً به پزشک مراجعه کند. لازم به ذکر است که تب بالایی که با استفاده از دارو کاهش پیدا نمی‌کند، ممکن است نشان دهنده بیماری تب دانگ باشد.

آیا مشکلات تنفسی جز علائم بیماری کووید -۱۹ است؟

مشکلات تنفسی یکی از علائم رایج بیماری کووید -۱۹ است و کمتر مشاهده شده است که افراد مبتلا به به آنفلوآنزا به این مشکل دچار شده باشند. در موارد نادر در صورتی که مشکلات تنفسی و تنگی نفس با تب، سرفه و احتقان بینی همراه باشد، نشان‌دهنده این است که فرد به یک عفونت ویروسی جدی مبتلا شده است. اگر فرد بیمار سریع‌تر از حالت طبیعی نفس می‌کشد، لب‌ها و پوست وی به رنگ آبی درآمده است و درد قفسه سینه دارد باید فوراً به پزشک مراجعه کند.

کم آبی بدن یکی از علائم رایج بیماری‌های عفونی است؟

کم آبی بدن یکی از علائم جدید بیماری آنفلوآنزا در نظر گرفته شده است. زمانی که بدن مایعات کافی دریافت نمی‌کند به سختی می‌تواند وظایف خود را انجام دهد. از آنجایی که فرد مبتلا به آنفلوآنزا علائمی مانند تب بالا، حالت تهوع، اسهال و ضعف را تجربه می‌کند، نمی‌تواند به خوبی مایعات بنوشند یا غذا بخورد؛ بنابراین بدن دچار کم آبی می‌شود. در صورتی که کم آبی بدن به صورت شدید و جدی رخ دهد خطر بستری شدن در بیمارستان افزایش پیدا می‌کند، علائم کم آبی بدن شامل خستگی، احساس گیجی، تپش قلب شدید، خشکی چشم و مشکلات ادراری است.

کد خبر 529801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.