بانوان سالم سلامت جامعه را تضمین می‌کنند

قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان، گفت: تنها پرداختن به آمار سرطان بدون فهمیدن علت‌های ریشه‌ای آن نتیجه‌ای به همراه ندارد زیرا سلامت به انواع مختلف روحی، جسمی، معنوی و اجتماعی تقسیم بندی شده و سلامت بانوان، سلامت هر جامعه‌ای را تضمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مصلحی ظهر امروز _دوشنبه ۲۶ مهرماه- در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان با بیان اینکه مسائل و مشکلات بانوان معضل همه جوامع در دنیا است، اظهار کرد: برای اینکه در رسیدن به هدف اصلی و تأمین سلامت بانوان اجتماع دچار مشکل نشویم باید به بعضی از موارد توجه ویژه شود چرا که تنها پرداختن به آمار سرطان‌ها بدون فهمیدن علت‌های ریشه‌ای این اتفاق نتیجه‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه به دلایل مختلف سلامت بانوان، سلامت هر جامعه‌ای را تضمین می‌کند، افزود: سلامت به انواع مختلف روحی، جسمی، معنوی و اجتماعی تقسیم بندی می‌شود و در سلامت اجتماعی موارد عمیق‌تری مطرح می‌شود، باید دغدغه‌های اصلی بانوان در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد و نقش مادر در سلامت معنوی و اجتماعی خانواده و جامعه بسیار مهم است.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان، تصریح کرد: باید در شرایط اقتصادی و فرهنگی ایران به این امر مهم توجه شود، اما متأسفانه برای نهادینه کردن این بحث‌ها و برخورداری از یک برنامه کلان کارشناسی شده و سنجیدن شاخص‌ها پارامتری وجود ندارد در حالی که پرداختن صرف به موارد شعاری، مشکلی را در جامعه حل نمی‌کند.

مصلحی با بیان اینکه نظام پزشکی به عنوان گروه مرجع وظیفه رصد سلامت مردم را بر عهده دارد، ادامه داد: کودکان کار دختر در جامعه نوعی آسیب اجتماعی است و این گروه از دختران باید در جامعه مورد توجه قرار بگیرند چرا که پرداختن به مشکلات و سلامتی آنها از موارد حائز اهمیت است.

مداخله گران فاقد صلاحیت در طب سنتی فعالیت نکنند / ‬ لزوم مطالبه‌گری سلامت بانوان

وی تصریح کرد: برای پرداختن به مباحث علمی باید هر فرد فعال در این حوزه پروانه نظام پزشکی داشته باشد و در حوزه طب سنتی نیز توجه به این موضوع بسیار مهم است تا سلامت مردم به وسیله مداخله گران فاقد صلاحیت این حوزه مورد تهدید قرار نگیرد.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان پیشنهاد کرد در جلسه‌ای با حضور متخصصان این رشته، دستگاه قضائی و مدافعان طب سنتی به این موضوع بپردازند زیرا در حال حاضر برخی از مدعیان طب سنتی به طور جدی مداخله گر در حوزه سلامت جامعه هستند و باید از این بروز این قضیه پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه هزینه‌های درمان بیماری‌ها برای زنان جامعه بسیار سنگین است، انجام این فرایند نیازمند حمایت و برنامه‌ریزی حاکمیت کشور برای کاهش مسائل بیماران خانم است، خاطرنشان کرد: در استان اصفهان نیز باید در برابر صنایعی که در بروز سرطان‌ها مؤثر هستند به لحاظ مسئولیت اجتماعی، توجه ویژه شود.

مصلحی تصریح کرد: مطالبه گر سلامت بانوان در اجتماع هستیم و علاوه بر هفته سلامت بانوان، باید در طول سال نیز به این موضوع مهم بپردازیم تا حساسیت سلامت بانوان در جامعه کاهش پیدا نکند.

کد خبر 529752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.