نظریه‌های طب سنتی مبتنی بر مستندات علمی باشد/لزوم اجبار غربالگری و ماموگرافی برای زنان

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه باید انجام غربالگری‌ها و مراجعه به پزشکان جهت انجام ماموگرافی برای بانوان جامعه اجباری شود، گفت: در کشورهای دیگر این روند به صورت اجباری انجام می‌شود، اما در ایران هنوز این برنامه اجباری نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کامران منتظری ظهر امروز _دوشنبه ۲۶ مهرماه- در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان، اظهار کرد: وجود زنان سالم در هر جامعه‌ای می‌تواند نتیجه عملکرد مثبت سیستم‌های آن اجتماع باشد.

وی با بیان اینکه عملکردهای مربوط به هفته ملی سلامت بانوان باید عملیاتی شده و وارد بطن جامعه شود تا مردم بتوانند از این برنامه‌ها استفاده بهینه را داشته باشند، افزود: نکات علمی و عملی سلامت بانوان جامعه باید به وسیله اصحاب رسانه به مردم اطلاع رسانی شود تا استفاده لازم از این نکات انجام و دغدغه‌ها مطرح شود همچنین بانوان ارتباط لازم را با سازمان نظام پزشکی اصفهان برقرار کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان تصریح کرد: در این سازمان با افراد فعالی برای برقراری سلامت مردم فعالیت می‌کنیم و در حوزه سلامت زنان زمانی که صحبت از پیشگیری می‌کنیم باید مردم از این فرصت‌ها و اجرای برنامه و آموزش برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنند.

منتظری تاکید کرد: باید اصحاب رسانه اطلاعات لازم را برای استفاده جامعه حقیقی از جمله بانوان فراهم کرده و اطلاع رسانی لازم را برای این قشر از اجتماع به منظور کسب سلامتی و پیشگیری از بروز بیماری‌ها انجام دهند..

وی ادامه داد: افزایش آمار حضور مادران و زنان در برنامه‌ها نشان دهنده اطلاع رسانی دقیق رسانه‌ها است، بنابراین ضروری است که همه نکته‌ها به صورت نتیجه بخش به مردم آگاهی رسانی شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان در خصوص کمک گرفتن مردم از راهکارهای طب سنتی برای درمان بیماری‌ها، اظهار کرد: تعریف علمی برای طب سنتی و رشته علمی برای تحصیل علاقه‌مندان به این رشته در دانشگاه وجود دارد و کار کردن با این روش به صورت علمی در حوزه طب سنتی صحیح است و مابقی روش‌ها نادرست است.

وی با ابراز نگرانی از اینکه ویژگی بارز بسیاری از افراد جامعه کمک گرفتن از افراد غیر متخصص برای درمان بیماری‌ها است، گفت: در جامعه بیماران سرطانی داریم که برای تشخیص و غربالگری دیر هنگام مراجعه کرده‌اند و پزشکان پس از انجام تحقیقات علمی از بیماران، درمی‌یابند که افراد ابتدا برای درمان به افراد غیر متخصص در حوزه طب سنتی روی آورده اند.

منتظری گفت: برای تشخیص و غربالگری زودهنگام سرطان مراجعه به پزشک حاذق و متخصص این حوزه ضروری است و برای کمک گرفتن از حوزه طب سنتی تنها می‌توان با استناد به نظریه‌های متخصصان این حوزه و پژوهش‌های خاص طب سنتی اعتماد کرد؛ در واقع افرادی که در این زمینه نظر می‌دهند باید تحصیل کرده رشته طب سنتی باشند و نظریه‌های آنها مبتنی بر مستندات علمی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم اجباری شدن انجام غربالگری‌ها و مراجعه به پزشکان جهت انجام ماموگرافی برای بانوان، تصریح کرد: در کشورهای دیگر این روند به صورت اجباری انجام می‌شود و عملکرد خوبی داشته است، اما در ایران هنوز این برنامه به صورت اجباری اجرا نشده در حالی که اجبار برای انجام آزمایش‌های دوره‌ای و ماموگرافی برای زنان کشور ضروری است.

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان، گفت: افتخار داریم که ۱۳ هزار پزشک و متخصص، دارو ساز، پرسنل آزمایشگاه‌ها، جراحان و دندان پزشک در نظام پزشکی فعال هستند که حدود هفت هزار نفر از آنان از جامعه بانوان و شش هزار نفر از گروه آقایان هستند که به مردم استان اصفهان در حوزه درمان و پزشکی خدمات رسانی می‌کنند.

کد خبر 529733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.