چاقی خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد چاق بیش از دیگران در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر شاخص توده بدنی (BMI) بر نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف هزار و ۶۴۹ فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ که در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری بودند را مورد ارزیابی قرار دادند؛ همه افراد شرکت کننده در مطالعه بالای ۱۸ سال بودند و سه چهارم آن‌ها را نیز مردها تشکیل می‌دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد چاق با شاخص توده بدنی (BMI) بالا بیش از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند و احتمال اینکه به مراقبت‌های ویژه احتیاج داشته باشند نیز بیشتر است. شاخص توده بدنی (BMI) بالا باعث می‌شود افراد روزهای بیشتری به مراقبت‌های ویژه نیاز داشته باشند همچنین خطر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا نیز در میان افراد چاق بیشتر از دیگران است.

به گفته پژوهشگران، از آنجایی که چاقی خطر مرگ‌ومیر را در میان افراد بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا افزایش می‌دهد و مدت زمان بهبود آن‌ها را نیز بیشتر می‌کند، باید آن را به عنوان یکی از عوامل خطر اصلی بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفت؛ بنابراین بیماران چاقی که به ویروس کرونا آلوده می‌شوند باید تحت نظر پزشک باشند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود تا نتایج به دست آمده مورد تأیید قرار بگیرد.

نتایج این مطالعه در مجله PLOS One منتشر شده است.

کد خبر 529574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.