بازگشت به برجام را تحریم نکرده ایم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لغو تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی توسط آمریکا و اروپا اولین قدم برای شروع مذاکرات است.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازگشت ایران برجام اظهار کرد: برای اداره کشور نیازی به برجام و مذاکره با غرب نداریم، اما بازگشت به برجام را هم تحریم نکرده‌ایم لیکن توپ در زمین غربی‌ها است "بازگشت به برجام" درباره آنهایی صادق است که از آن خارج شده‌اند یا از زیر بار انجام تعهدات خود شانه خالی کرده‌اند و شرمنده‌اند.

وی افزود: در شرایط جدید این جمهوری اسلامی ایران است که باید برای طرف مقابل شرط تعیین کند. اتحادیه اروپا اگر قصد وساطت یا میانجی‌گری بین ۴+۱ و ایران را دارد باید بر این فرض باشد که تمام تقصیر بن بست رسیدن مذاکرات بر عهده آمریکا و تروئیکای اروپایی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: بدیهی است که لغو تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی توسط آمریکا و اروپا اولین قدم برای شروع مذاکرات است.

عباس زاده مشکینی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که در داخل کشور با ارائه اطلاعات و تحلیل‌های غلط از شرایط اقتصادی ایران، قصد ایفای نقش "جاده صاف کن" برای غربی‌ها را دارند تاریخ مصرفشان تمام شده است.

کد خبر 529557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.