اعتراض ایثارگران به نحوه‌ تبدیل وضعیت استخدام

به دنبال ابلاغ بخشنامه‌ اعلام آمار ایثارگران مشمول تبدیل وضعیت استخدامی به دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، برخی ایثارگران می‌گویند که دستگاه‌هایی که در آن‌ها شاغل هستند از تبدیل وضعیت تنها بخشی از ایثارگران خبر می‌دهند.

به گزارش ایمنا، هفتم مهر ماه سال جاری، سازمان اداری و استخدامی کشور در ابلاغیه‌ای به دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۲ «قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران» از آن‌ها خواست تا ایثارگرانی که تبدیل وضعیت آن‌ها تکمیل نشده یا هنوز برای تبدیل وضعیت معرفی نشده‌اند را به این سازمان معرفی کنند.

حالا ایثارگران خبر می‌دهند که دستگاه‌ها اعلام کرده‌اند که امکان تبدیل وضعیت همگی آن‌ها را ندارند و صرفاً بخشی از آن‌ها تبدیل وضعیت می‌شوند. این در حالی است که تبدیل وضعیت ایثارگران باید طبق مواد قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه ۱۴۰۰ و بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران قانون بودجه ۱۴۰۰ انجام شود.

در حال حاضر هزاران ایثارگر به صورت شرکتی در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار و منتظر اجرای تبدیل وضعیت خود هستند، اما دستگاه‌ها به دلایلی چون روشن نبودن وضعیت بودجه خود برای سال ۱۴۰۱ و همچنین بلاتکلیف ماندن تصویب «لایحه تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان دولت» در مجلس، تکلیف تبدیل وضعیت ایثارگران خود را روشن نکرده‌اند.

به گزارش ایمنا، ایثارگران به صورت شرکتی (قراردادی) و قرارداد مستقیم (پیمانی و…) در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های تابعه آنها مشغول به کار هستند.

منبع: ایلنا

کد خبر 529417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 22
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • دانیال محمدزاده IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    2 5
    سلاملطفا اخبار کذب رو پخش نکنید بنده فرزند جانباز 55درصد بنیاد شهیدم و 70درصد سپاه الان تبدیل وضعیت شدم تا الان فقط ظرف های خونه رو میشستم الان هم پوشک عوض میکنم هم آشغالارو میبرم بیرون بیکار بیکار بیکارم 6ساله متاهلمیه پسر ۳ساله دارم لطفا اول استخدام کنید بعد تبدیل وضعیت نون شب یه فرزند جانباز از کارگری و عملگی تامین میشود مدرک کارشناسی برق قدرتمو گذاشتم زیر فرش شاید فرجی بشه
  • رضا IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    5 1
    دقیقا همینطور است.بنده در شرکت ارتباطات زیرساخت که زیر نظر وزارت فناوری اطلاعات میباشد با مدرک کارشناسی ارشد مرتبط مشغول به کار هستم.پدر بنده نیز جزء ایثارگران می باشند ولی تا کنون هیچ اقدامی انجام نداده اند.و هر دفعه بهانه های الکی به زبان می آورند.لطفا پیگیری بفرمایید.باتشکر