آیا آنفلوآنزا و کرونای طولانی مشابه است؟

محققان معتقدند که آنفلوآنزای طولانی‌مدت نیز ممکن است همانند کووید-۱۹ طولانی سلامتی افراد را به خطر بیندازند و تاثیرات مشابهی بر بدن داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حال حاضر کرونای طولانی‌مدت یکی از نگرانی‌های اصلی افراد در نظر گرفته شده است به طوری که از هر چهار نفر یک نفر آن را تجربه می‌کنند. هنوز مشخص نشده است که دلیل بروز کرونای طولانی‌مدت چیست، اما نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ممکن است افراد پس از مبتلا شدن به بیماری آنفلوآنزا نیز تا مدت‌ها علائم آن را تجربه کنند و درگیر آنفلوآنزای طولانی‌مدت شوند. محققان معتقدند که آنفلوآنزای طولانی مدت نیز ممکن است همانند کووید -۱۹ طولانی سلامتی افراد را به خطر بیندازند و تأثیرات مشابهی بر بدن داشته باشد.

آیا ویروس آنفلوآنزا می‌تواند باعث بروز عوارض طولانی‌مدت شود؟

پژوهشگران پس از بررسی بیش از ۱۰۰ هزار فرد به این نتیجه رسیدند که افراد ممکن است تا مدت‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا و کووید -۱۹ علائم آن را تجربه کنند. نتایج بررسی انجام شده نشان می‌دهد که ۴۲ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ تا مدتی پس از بهبود یافتن، علائم مربوط به آن را تجربه کردند، در حالی که تقریباً ۳۰ درصد افراد مبتلا به آنفلوآنزا درگیر علائم طولانی‌مدت آن بودند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که هر دو ویروس آنفلوآنزا و SARS-COV-2 می‌توانند باعث بروز عوارض طولانی‌مدت شوند.

چه افرادی در معرض آنفلوآنزای طولانی مدت قرار می‌گیرند؟

آنفلوآنزا در مقایسه با کووید -۱۹ یک بیماری تنفسی خفیف‌تر است و مدت زمان بهبود هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت است به طوری که برخی افراد در طی یک هفته بهبود پیدا می‌کنند، اما دوران بهبود بیماری برخی دیگر ممکن است طولانی‌تر باشد. متخصصان معتقدند که آنفلوآنزای طولانی‌مدت همانند کووید -۱۹ طولانی باعث می‌شود دوران بهبود بیماری طولانی‌تر شود. معمولاً افرادی که آنفلوآنزای شدید را تجربه می‌کنند بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به آنفلوآنزای طولانی‌مدت قرار می‌گیرند.

شباهت بین آنفلوآنزای طولانی‌مدت و کووید -۱۹ طولانی‌مدت چیست؟

متخصصان پس از بررسی علائم کرونا و آنفلوآنزای طولانی‌مدت به این نتیجه رسیدند که علائم این دو بیماری شباهت بسیاری به یکدیگر دارد. هر دو بیماری باعث بروز استرس و اضطراب، تنگی نفس، مه مغزی، سرفه یا تب مداوم، خستگی و بدن‌درد می‌شود؛ البته به نظر می‌رسد که علائم مربوط به کووید -۱۹ طولانی‌مدت ماندگارتر است.

آیا علائم آنفلوآنزای طولانی‌مدت نادیده گرفته می‌شود؟

با وجود اینکه شواهد موجود نشان می‌دهد که آنفلوآنزای طولانی‌مدت می‌تواند به اندازه کووید -۱۹ طولانی‌مدت خطرناک باشد، اما ممکن است علائم آن پس از گذشت زمان بهبود پیدا کنند. با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید -۱۹ علائم این بیماری به شدت مورد توجه قرار گرفته است؛ بنابراین ممکن است علائم طولانی‌مدت بیماری آنفلوآنزا نادیده گرفته شوند و مورد درمان قرار نگیرند.

کد خبر 529276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.