حزب‌الله؛ تنها راه برقراری امنیت‌ در لبنان

اجرای نقشه آمریکا در لبنان از دو سال پیش آغاز شده است. این نقشه بر اساس چهار مرحله طراحی شده که شامل خلأ سیاسی، فروپاشی اقتصادی، فروپاشی پولی و فروپاشی امنیتی است. اختلال در امنیت بخشی از نقشه آمریکا علیه لبنان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و بر اساس یادداشتی که سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل لبنان در خصوص تنش‌های اخیر در لبنان در اختیار این رسانه قرار داده است: پس از انفجار بندر بیروت در لبنان، مقامات آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا بتوانند عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی لبنان را زمین بزنند. اقداماتی که طی روزهای اخیر توسط باند جعجع انجام می‌شود، مصداق بارز فشارهای امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر لبنان است.

شکنندگی دیوار امنیتی لبنان به دلیل حضور تعدادی از جریان‌های وابسته به رژیم صهیونیستی و عربستان سعود محتمل؛ بوده و در صورتی که در این زمینه کوتاهی شود، قطعاً این واقعه‌ای شوم برای مردم لبنان رقم خواهد خورد.

اگر حزب الله لبنان بر ناامنی‌ها در این کشور آگاه نبود و نسبت به اقدامات باند جعجع دست به رفتار متقابل می‌زد، امروز خیابان‌های لبنان به میدان‌های جنگ تبدیل می‌شد و شاهد جنگ داخلی در لبنان بودیم.

انتظار می‌رود، نیروهای امنیتی و دستگاه قضائی لبنان نسبت به دستگیری و محاکمه مقصران جنایت‌های اخیر این کشور اقدام کنند؛ یقیناً نیروهای جبهه مقاومت اسلامی می‌توانند امنیت را در لبنان برقرار کرده و بانیان جنایات اخیر را به دست قانون بسپارند.

جبهه مقاومت اسلامی لبنان اکنون با صبر منتظر است تا نیروهای امنیتی و دستگاه قضائی لبنان در جهت شناسایی و محاکمه جنایتگران اقدام کند.

اجرای نقشه آمریکا در لبنان از دو سال پیش آغاز شده است. این نقشه بر اساس چهار مرحله طراحی شده که شامل خلأ سیاسی، فروپاشی اقتصادی، فروپاشی پولی و فروپاشی امنیتی است. اختلال در امنیت بخشی از نقشه آمریکا علیه لبنان است.

تیراندازی صورت گرفته علیه معترضان مسالمت‌آمیز مسئله‌ای بسیار تهدیدکننده است و اگر لبنان تصمیم به برخورد امنیتی، سیاسی و قضائی برای مقابله با آن نگیرد، با پای خود به سوی عملی شدن نقشه آمریکا یا همان نابودی خود رفته است.

صبح روز چهارشنبه مصادف با ۲۲ مهرماه طی تجمعی که معترضان در مقابل کاخ دادگستری بیروت علیه قاضی "طارق بیطار" تشکیل دادند، شش تن از تظاهرات کنندگان کشته و حدود ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند. تجمع مردم لبنان در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزرا و نمایندگان این کشور به خشونت کشیده شد.

مشخص است که آمریکا عامل این حادثه است تا در کشور فتنه ایجاد کند. هدف آمریکا آن است که گروه‌های هوادارش در میان مسیحیان بتوانند محبوبیت خود را در مقابل جریان ملی آزاد بازیابند. آنها به دنبال این هستند که "حزب‌الله" و "امل" را متهم این حادثه جلوه دهد چرا که این دو با "البیطار قاضی" پرونده انفجار بیروت مخالفند. این رویکرد آمریکا مشابه حادثه عین‌الرمانه در ۱۳ آوریل ۱۹۷۵ است که به جنگ داخلی در لبنان.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با انتشار بیانیه‌ای خواستار اعمال شدیدترین مجازات علیه عاملان حوادث امروز بیروت شد تا عبرتی برای کسانی باشد که به خود اجازه می‌دهند خون بی گناهان را بریزند. هدف قرار دادن غیرنظامیان در یک کمین مسلح، یک جنایت و اقدام وحشیانه است که ارتش وظیفه دارد جنایتکاران و عاملان این خونریزی را شناسایی کند. این نهاد شیعی، خواستار اعمال شدیدترین مجازات علیه عاملان این جنایتکاران شد تا عبرتی برای کسانی باشد که به خود اجازه می‌دهند خون افراد بی گناه را بریزند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا اما عصر سه شنبه وارد لبنان شد و با شخصیت‌های مختلف دیدار کرد. این ناآرامی‌ها با مدیریت سفارت آمریکا انجام می‌شود.
خویشتن داری حزب‌الله، جنبش امل و هواداران آنها بوده است که مانع به وقوع پیوستن جنگ داخلی در لبنان شده است، وگرنه مخالفان، همه راه‌ها را برای ایجاد جنگ داخلی و تضعیف مقاومت رفته‌اند.
استفاده مجدد از نیروهای مزدور سمیر جعجع و سپردن مأموریت تیراندازی به مردم به آنها، آخرین تلاش آمریکا برای فتنه انگیزی علیه حزب‌الله است.

آرامش شکننده به منطقه "الطیونه" شهر بیروت بازگشته و ارتش به خبرنگاران و اصحاب رسانه اجازه داده است در منطقه تردد کنند.

ورودی‌ها و خروجی‌های ساختمانی که تک تیراندازان در آن مستقر هستند، بسته شده است و نیروهای ارتش با احتیاط در حال ورود به آن هستند.

روز جمعه تجمع بزرگ عزاداران کشته‌های اخیر در جنوب لبنان گرد هم آمده و پیکر جان‌باختگان را تشییع نمودند و به سخنان معاون اجرایی حزب‌الله که تذکر جدی به مسئولان مربوطه برای پیگیری دستگیری و محاکمه عاملان جنایت داشت، گوش داده و یک بار دیگر نقش حزب‌الله در ثبات سیاسی و امنیت لبنان بر همه آشکار شد.

کد خبر 529053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.