استان اصفهان باید نقطه کلیدی و منشأ بسیاری از تحولات کشور باشد

وزیر کشور گفت: استان اصفهان باید نقطه کلیدی و منشأ بسیاری از تحولات در کشور باشد و بر اساس فکری مهندسی شده، برنامه توسعه استان را پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد وحیدی امروز _دوشنبه ۱۹ مهرماه_ در آئین تکریم و معارفه استاندار اصفهان اظهار کرد: باید اقتصاد کشور را به سمت دانش بنیان پیش ببریم که مفهوم آن افزایش نرخ بهره‌وری است. باید بر اساس سیاست‌های بالادستی آمایش سرزمین داشته باشیم که تجلی جغرافیایی سیاست‌های بالادستی نظام است.

وی افزود: استان اصفهان باید نقطه کلیدی و منشأ بسیاری از تحولات در کشور باشد و بر اساس فکری مهندسی شده، برنامه توسعه استان را پیش ببریم.

وزیر کشور با بیان اینکه اصفهان نخستین استانی است که دارای پارک علم و فن‌آوری شده، گفت: باید اندیشمندان و دانشگاهیان بهره‌وری را مورد پژوهش قرار دهند. سه درصد نرخ رشد مربوط به بهره‌وری بوده و این در حالی است که بهره‌وری پایینی در آب، انرژی و سایر منابع داریم.

وحیدی با بیان اینکه ظرفیت‌های بزرگی همچون فولاد و دیگر صنایع در اصفهان وجود دارد، گفت: این استان در حوزه‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعتی، گردشگری و آثار تاریخی، رتبه‌های اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی مسئله آب را بحث عمومی کشور دانست و تصریح کرد: بندرعباس زیر ۲۰ میلیمتر آب باران داشته و سیستان و بلوچستان نیز شرایط مشابهی دارد؛ بنابراین باید از خدا بخواهیم باران رحمت الهی بر ما نازل شود.

وزیر کشور تصریح کرد: باید موضوع انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به برخی از استان‌های کم‌آب کشور پیگیری شود؛ البته باید با کم آبی سازگاری پیدا کنیم که راه آن اصلاح الگوی مصرف است.

وحیدی خاطرنشان کرد: امیدوارم آقای مرتضوی با ذهن قوی که در اقتصاد صنعتی داشتند و دارند با حمایت علما، روحانیت، نمایندگان مجلس و مسؤولان نقش‌شان را به خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه باید خیر به امت باشیم تا برای همه خوبی بخواهیم، گفت: عدالت برای همه بوده و قطعاً در زمان ظهور، عدالت تنها شامل مؤمنان و مسلمانان نخواهد بود، بلکه همه ارض مملو از آن می‌شود.

وزیر کشور تاکید کرد: اگرچه کشور و ملت ما تحت انواع فشار تحریم‌ها و بدخواهی‌های ظالمان بوده، اما علی‌رغم تمام این اقدامات شکوفا شده و خود را به جهان نشان داده و ملت مقتدری بوده است.

وحیدی با بیان اینکه در فصل نو شدن‌ها تغییراتی اتفاق می‌افتد، چرا که عالم در مسیر تحول است، تصریح کرد: جوامع در پس تحولات بزرگ رشد و ترقی می‌کند و از حالت سکون خارج شده و حرکت رو به جلو دارد.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایش امام خمینی (ره) خدمت به خلق و مردم در رأس امور است؛ ایشان با همه وجود ذوب اسلام بود و پای انقلاب و ارزشهای اساسی دین، عزت و شرف کشور ایستاد.

وزیر کشور از اصفهان به عنوان شهر شهیدان خرازی، میثمی، کاظمی و سایر شهدا که هر کدام در ستارگان آسمان نورانی قرار دارند، یاد کرد و گفت: استان اصفهان ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده و باید توجه به شهدا را که هر کدام برای خود در آسمان درخشان ملکوت می‌درخشند، جلب کنیم. در چنین فضای ارزشی، مسائل راحت پیش می‌رود؛ البته اخوت، دوستی و برادری شرط رسیدن به کمال است.

وحیدی با بیان اینکه استاندار جدید اصفهان جوانی انقلابی، پر کار و اندیشمند است، تصریح کرد: خداوند توفیق خدمت به مردم را به استاندار جدید داده و باید در خدمت مردم بودن و با شادی آنها شاد شدن و با ناراحتی آنها ناراحت شدن که توفیق است را مورد توجه قرار دهد.

وی تاکید کرد: استاندار یعنی خدمتگزار؛ کسی که مردم احساس کنند می‌توانند با مراجعه به وی، مشکل خود را مطرح کنند و استاندار نیز برای حل مسائل قیام کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: از آقای رضایی، استاندار سابق اصفهان به عنوان استاد دانشگاه و فردی فرهیخته که تلاش‌های زیادی را در دوران خدمت خود انجام داده، قدردانی کرده و معتقدم که باید از خدمات گذشتگان قدردانی کنیم.

کد خبر 528162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.