اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی جشنواره ملی موسیقی جوان

با پایان داوری مرحله مقدماتی جشنواره پانزدهم موسیقی جوان، اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی اعلام شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، دبیرخانه جشنواره پس از پایان کار هیئت‌های تخصصی داوری مرحله مقدماتی و بررسی هزار و ۵۳۰ اثر ارسالی در دو بخش موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک، اسامی ۴۳۱ نفر را برای راه‌یابی به مرحله نهایی اعلام کرد.

در این دوره در بخش موسیقی دستگاهی هزار و ۱۲۰ خواننده و نوازنده و در بخش موسیقی کلاسیک ۴۱۰ نوازنده شرکت کردند که بعد از ارزیابی و بررسی توسط هیئت داوران ۲۹۴ نفر در بخش موسیقی دستگاهی و ۱۳۷ نفر در بخش موسیقی کلاسیک انتخاب شدند و اسامی آن‌ها در سایت جشنواره موسیقی جوان قابل مشاهده است.

راه‌یافتگان به مرحله نهایی باید آثار خود را بر اساس فهرست تعیین شده از ۱۵ آبان ماه تا پایان وقت اداری (ساعت ۱۶) ۲۳ آبان در سامانه بامک بارگذاری کنند. فهرست نهایی بخش موسیقی کلاسیک در فراخوان اعلام شده است و فهرست مرحله نهایی بخش موسیقی دستگاهی نیز طی روزهای آتی اعلام می‌شود.

اسامی برگزیدگان بخش‌های موسیقی نواحی، آهنگسازی و آفرینش در تکنوازی بواسطه تک‌مرحله‌ای بودن این بخش‌ها، در اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان هم‌زمان با سایر بخش‌ها اعلام می‌شود. با توجه به شیوع بیماری کرونا، پانزدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان همانند سال گذشته، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

هرگونه تغییر احتمالی در روند برگزاری جشنواره از سوی روابط‌عمومی، سایت رسمی جشنواره به نشانی nfym.ir و صفحه رسمی اینستاگرام جشنواره nfym.iran@ اعلام خواهد شد. پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پاییز امسال به دبیری هومان اسعدی و با مشارکت گسترده استادان موسیقی ایران و حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.

کد خبر 528147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ثمین شفق IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    2 2
    سلام با نگاهی گذرا به لیست اسامی در گروه الف موسیقی دستگاهی مشخصا ساز سنتور میتونید به اوضاع بی در پیکر موسیقی سنتی ایران پی ببرید نمیشه باور داشت که علی رغم تمام ادعاهایی که در خصوص جلو گیری از تبعیض شد حقوق شرکت کننده های دختر محفوظ مانده و یا داوری بدون در نظر گرفتن بعضی از تعصبات انجام شده لازم است اشاره کنم که در دوره های بعد بجای نام گذاری جشنواره موسیقی ملی حوان جهت جلو گیری از اتلاف وقت و صرف هزینه های بی مورد نام جشنواره را بنام چند نفر که چندین دوره هست بصورت روتین برنده اعلام میکنید نام گزاری کنید متشکر از زحماتی که برای چند نفر خودی کشیدید و بقیه همه سر کاری بودیم
  • ثمین شفق IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    3 0
    پیشنهاد میکنم قسمت کوچکی از قطعات ارسالی همه شرکت کنندگان در یک سایتی در معرض دید و داوری سایر اساتید و مردم قرار گیرد تا مردم و اساتید مجرب کشور با دادن امتیاز هنر دوست و یا هنر مند واقعی رو انتخاب کنند و اجرای این پیشنهاد شجاعت ویژه ای طلب میکند که فکر نمیکنم مجریان این جشنواره داشته باشند
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    1 0
    چرا نظرات چاپ نمیشه