زنده گیری سگ‌های ولگرد همکاری شهروندان را می‌طلبد

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: شهروندان برای کمک به زنده‌گیری سگ‌های ولگرد و انتقال آنها به پناهگاه، از غذا دادن به سگ‌ها خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا مهدی فدوی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"در خصوص اقدامات انجام شده سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک برای کنترل جمعیت سگ‌های بلا صاحب، سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک دو اکیپ کاملاً فعال برای زنده گیری سگ‌های ولگرد دارد که این اکیپ‌ها به صورت شبانه با گذاشتن طعمه‌های غذایی، سگ‌ها را به دام می‌اندازند و به پناهگاه حیوانات در خارج از محدوده شهری اراک منتقل می‌کنند.

در پناهگاه سگ‌های بلا صاحب سازمان مدیریت پسماند، غذا دهی مرتب به سگ‌ها انجام می‌شود و ضمن رعایت حقوق حیوانات عقیم سازی آنها صورت می‌گیرد. سازمان مدیریت پسماند شهرداری، سال گذشته دویست و دوازده میلیون تومان برای نگهداری سگ‌های بلا صاحب هزینه کرده و البته صد و هشتاد و هفت میلیون تومان نیز طی یک سال گذشته برای عقیم سازی آنها هزینه شده است.

زنده گیری سگ‌های ولگرد نیازمند همکاری شهروندان است، اکیپ‌های فعال سازمان مدیریت پسماند برای زنده گیری سگ‌های ولگرد از طعمه‌های غذایی استفاده می‌کنند، بنابراین اگر سگ‌ها گرسنه نباشند، نمی‌شود آنها را به دام انداخت. طی چند ماه گذشته شهرداری ۱۴۵ میلیون تومان برای به دام انداختن سگ‌های بلا صاحب هزینه کرده ولی متأسفانه غذا دهی به سگ‌ها مانع کسب نتایج بیشتر توسط این اکیپ‌ها شده است.

متأسفانه برخی از شهروندان از سر دلسوزی به صورت مرتب به سگ‌های ولگرد غذا می‌دهند که همین موضوع به عامل اصلی تجمع سگ‌ها در محدوده شهری، به دام نیفتادن و همچنین افزایش جمعیت آنها تبدیل شده است.

بنا بر توصیه‌های دینی، حفظ حقوق حیوانات واجب می‌باشد، لذا نمی‌توان انتظار داشت که به کشتن سگ‌های ولگرد روی بیاوریم و آنها را از حق زندگی کردن محروم سازیم. بنابراین تنها راه حل موجود، زنده گیری سگ‌های بلا صاحب و عقیم سازی آنها است که اگر غذا دهی به آنها توسط برخی شهروندان متوقف شود این امر، سرعت بیشتری خواهد گرفت.

در خصوص تجمع سگ‌های ولگرد در برخی از مناطق خاص این شهر طی چند ماه گذشته، ۴۰ قلاده سگ بلا صاحب توسط اکیپ‌های سازمان مدیریت پسماند از محله شهر صنعتی اراک جمع آوری شده و به پناهگاه حیوانات منتقل شدند. دلیل اصلی تجمع سگ‌ها در این منطقه آن است که برخی از شهروندان از سایر نقاط؛ به شهر صنعتی مراجعه کرده و اقدام به غذا دهی سگ‌ها می‌کنند و همین مسأله موجب شکایت ساکنین این منطقه شده است.

از تمامی شهروندان تقاضا می‌شود غذا دهی به سگ‌ها را در مناطق مسکونی متوقف کنند و اگر مایل به کمک هستند، غذا یا هدایای اهدایی خود را به پناهگاه حیوانات بدهند تا با این عمل از کار خیر خود ثواب ببرند و موجب بروز ناراحتی برای سایر شهروندان نشوند. "
کد خبر 528138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.