بسیاری از خدمات سلامت روان تحت پوشش بیمه‌ها قرار ندارند

‌رئیس انستیتو روانپزشکی تهران با تاکید براینکه بسیاری از خدمات سلامت روان تحت پوشش بیمه‌ها قرار ندارند، گفت: بیمه‌های پایه، خدمات ارائه شده در بیمارستان‌های دولتی روان پزشکی را پوشش می‌دهند، اما خدمات خارج از این بیمارستان‌ها معمولاً تحت پوشش آنها نیستند.

به گزارش ایمنا، وحید شریعت روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهداشت سلامت روان در دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان، اظهار کرد: بیمه‌های خصوصی هم بر اساس سیاست‌های خود اقدام می‌کنند و این موضوع مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت هزینه‌ها اعمال سلیقه دارند، افزود: ناهماهنگی در پوشش بیمه خدمات سلامت روان در کشور وجود دارد.

رئیس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: بر اساس قانون، همه خدمات سلامت روان باید تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرد که عملاً این موضوع محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که در مورد دسترسی به سلامت روان صحبت می‌کنیم، انتظار داریم خدمات لازم و با هزینه مناسب در اختیار مردم نیازمند قرار گیرد.

این متخصص روان پزشکی اظهار کرد: دسترسی به داروها و متخصصان از جمله روانپزشک در این حیطه باید برای مردم فراهم شود تا تشخیص و درمان بیماری‌های این حوزه به موقع انجام شود.

وی با بیان اینکه به هم ریختگی در ارائه خدمات سلامت روان در کشور وجود دارد، گفت: کسانی که برای ارائه خدمات سلامت روان تربیت نشده‌اند، اجازه کار در این حوزه را دارند؛ به عبارتی سطح بندی در این حوزه وجود ندارد.

شریعت افزود: در نظام درمانی کشور عملاً سطح بندی مشاهده نمی‌شود و فردی که برای کار خاصی آموزش دیده و تربیت شده است در همه گروه‌ها دخالت می‌کند و این کار عملاً ایجاد بی‌عدالتی می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 528117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.