اجرای پروژه‌های عمرانی تبریز اولویت‌بندی می‌شود

شهردار تبریز گفت: قابل قبول نیست که در یک منطقه پروژه‌ای نداشته باشیم و در منطقه‌ای ده‌ها پروژه در حال اجرا باشد، اما طبق اولویت‌بندی اگر نیاز باشد می‌توانیم پروژه‌های با حساسیت بالا را در اولویت بودجه قرار دهیم. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رنجبر در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"بحث حساب متمرکز سال‌ها است که در شهرداری اجرا می‌شود. درآمدهایی در مناطق کسب شده و به حساب متمرکز ریخته می‌شود. مرکز از این درآمد درصدی را کسر می‌کند و مابقی را برای اجرای بودجه‌های مصوب به مناطق باز می‌گرداند.

طرح‌هایی که ارائه می‌شود باید حسن بالایی داشته و مدیریت بهینه‌ای داشته باشد. هفته گذشته گفتیم که از آبان خزانه متمرکز را اجرایی خواهیم کرد. قطعاً مزایای این طرح بیش از معایب آن است.

ما نباید اجرای عدالت را از خزانه‌داری متمرکز داشته باشیم. خزانه متمرکز مدیریت بهینه منابع مالی است، نه اجرای عدالت. اگر به دنبال اجرای عدالت در شهر هستیم، باید در مرحله بودجه‌نویسی این موضوع را تعریف کنیم که خزانه متمرکز نمی‌تواند بودجه را به‌هم بزند.

اصلاً قرار نیست از ردیف بودجه پروژه‌ها در یک منطقه کسر و به منطقه دیگری بفرستیم. اگر دنبال عدالت هستیم باید در پیش‌بینی پروژه‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

نباید اجازه دهیم انگیزه‌ها از بین برود و باید متعادل حرکت کنیم. قابل قبول نیست که در یک منطقه پروژه‌ای نداشته باشیم و در منطقه‌ای ده‌ها پروژه باشد اما طبق اولویت‌بندی اگر نیاز باشد می‌توانیم پروژه‌های با حساسیت بالا را در اولویت بودجه قرار دهیم. "

کد خبر 528114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.