توسعه متوازن و عدالت اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ تبریز

شهردار تبریز گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ به توسعه متوازن و تحقق عدالت اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رنجبر در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز، پس از تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز به هیئت رئیسه شورا، اظهار کرد: توسعه متوازن و تحقق عدالت اجتماعی خواسته تمام شهروندان از مدیریت شهری در سال‌های اخیر است که با تلاش مجموعه مدیران شهرداری و تعامل شورای اسلامی شهر در بودجه سال آینده این مطالبه شهروندان لحاظ شده است.

وی افزود: بودجه هشت هزار و ۲۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری تبریز با اولویت رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار شهر تقدیم شورای اسلامی شهر شده است که ۶۰ درصد آن عمرانی است.

شهردار تبریز ادامه داد: در بودجه سال آینده برای ۵۳۵ پروژه در شهرداری مرکز و مناطق و ۱۳۶ پروژه در دست اجرای سازمان‌ها ردیف بودجه تعریف شده است و در کنار آن با توجه به نیاز شهر و شهروندان ۹۵ پروژه جدید نیز در بودجه سال آینده تعریف شده است که اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در بودجه سال آینده از اوراق مشارکت دولتی که همه ساله در حدود ۶۰۰ میلیارد بود، خبری نیست و دولت سهم خود را از توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز پرداخت نمی‌کند.

رنجبر از اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی در مناطق برخوردار شهر در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: اولویت شهرداری تبریز در بودجه سال آینده، مناطق کم‌برخوردار شهر است و در کنار آن با تعریف پروژه و ارائه خدمات در مناطق برخوردار شهر، می‌توان به تحقق سیاست توسعه متوازن و همچنین عدالت اجتماعی امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: حرکت به سمت محرومیت‌زدایی و تحقق عدالت شهری نقاط قوت بودجه سال آینده شهرداری تبریز است و در این راستا برای نخستین بار ۳۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی بافت حاشیه شهر و مسیر گشایی امتداد ۴۲ متری انقلاب اختصاص یافته است.

شهردار تبریز تأکید کرد: در بودجه سال آینده، برای بخش‌هایی همچون مترو، اتوبوسرانی، هوشمندسازی شهر و اجرای پروژه‌های مشارکتی مثل پارک بزرگ تبریز، توسعه شبکه فیبر نوری، خدمات محله‌ای نیز اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: توجه به مدیریت انقباضی هزینه‌ها نقطه قوت بودجه سال آینده است که تلاش کردیم در بخش‌های مختلف هزینه‌ها را کاهش دهیم، اما افزایش حقوق کارکنان و کارگران در دست دولت است.

کد خبر 550730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.